حادثه ساختمان پلاسکو امشب30 دی ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حادثه ساختمان پلاسکو امشب30 دی ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور چمران رئیس شورای شهر تهران و پشم چی زاده معاون شهردار تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است؛ ملکی سخنگوی آتش نشانی تهران، سردار ساجدی نیا  فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز به صورت تلفنی در این گفتگو شرکت کردند. 

ملکی سخنگوي آتش نشاني در ابتدای برنامه پیرامون حادثه امروز ساختمان پلاسکو و وضعیت آتش نشانانی که زیر آور ماندند، اظهارداشت:بعيد است كسي از زير آوار زنده بيرون بيايد اما اميدواريم كه بتوانيم همكارانمان را نجات دهيم اما متاسفانه تعدادي از انها شهيد شده اند.

وی افزود: هم اكنون عمليات آوار برداري با حساسيت بسيار در حال انجام است چرا كه يك اشتباه كوچك حوادث بعدي را رقم مي زند

سخنگوی آتش نشانی در رابطه با دلیل وقوع حادثه گفت: وقوع چند انفجار بعد از اطفاي حريق علت فروريختن برج پلاسكو بود.

در ادامه برنامه پشم چي زاده معاون شهردار تهران در رابطه با ساختمان پلاسکو گفت: برج پلاسكو سال ٣٧ مجوز ساخت گرفته و اولين ساختمان تمام فلزي تهران بود و در سنوات گذشته دقتي در خصوص ضد حريق بودن ساختمان هايي با اسكلت فلزي نمي شده است.

چمران رييس شوراي شهر تهران نیز در ادامه برنامه در رابطه با موارد پیشگیری برای جلوگیری از حادثه پلاسکو اظهارداشت: شهرداری از طريق اتش نشاني بر ساختمان ها نظارت مي كند و مسايل ايمني و فقدان ان را تذكر مي دهد از همین رو براي ساختمان هاي قديمي نيز مي توان سيستم اطفاي حريق نصب كرد که  نکته قابل تامل این است که براي پلاسكو نيز اخطارها داده شده بود.

پشم چي زاده معاون شهردار تهران ادامه داد: هزينه اي كه بايد براي تجهيز ساختمان به سيستم اطفاي حريق پرداخت مي شد با هزينه اي كه امروز بر جا ماند قابل قياس نيست.

وی تاکید کرد: بيش از ٧ اخطار به پلاسكو داده شده كه اخرين آن شهريور ماه امسال بود که توجهی به آن ها نشد.

معاون شهردار تهران خاطرنشان ساخت: متاسفانه در بازار، خيابان جمهوري و ... انبوهي از ساختمان هاي شبيه پلاسكو داريم و اگر در قانون شهرداري ضابط قضايي شناخته شود اين مشكلات حل مي شود تا هرجا مشكل ديديم از ادامه فعاليت جلوگيري كنيم.

چمران رييس شوراي شهر تهران ادامه داد: در نواحي مركزي تهران كه هم تجاري و اداري است ساختمان هاي بسياري شبيه بازار بزرگ تهران بسيار خطرناكتر از پلاسكو است به علت وجود انواع كارگاه ها خطر اتش سوزي وجود دارد.

وی افزود: در واحدهاي پلاسكو گازكشي نشده بود و از پيك نيك استفاده مي كردند و متاسفانه منبع هاي گازوييل در طبقات وجود داشت كه به تشديد حادثه كمك كرد.

چمران تاکید کرد: نبايد به هشدار و اخطار اكتفا كرد، ضابط قضايي بايد تعيين شود تا مشكلات حل شود.

وی ادامه داد: مشكل امروز ما مديريت بحران نبود بلكه وقوع بحران بود که متاسفانه بيشتر مردم دنبال فيلم و عكس بودند و عاطفي بودن عده ای موجب شده تا زن و كودك به همراه مردان جوياي احوال  حادثه ديدگان باشند.

ساجدي نيا فرمانده انتظامي تهران بزرگ نیز طی تماس تلفنی در رابطه با حادثه امروز گفت: جزيره اي را در محل حادثه با اسقرار ماموران شكل داديم تا اموال قيمتي مردم و گاوصندوق ها به انجا منتقل شود.

وی افزود: سفارتخانه هاي محدوده حادثه تخليه نشده است و انها به كار خود ادامه مي دهند و امنيت انها تامين است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: حادثه امروز هيچ منشأ امنيتي نداشته است.

چمران رييس شوراي شهر تهران در ادامه برنامه تصریح کرد: اين حادثه براي يك ساختمان اتفاق افتاد، بايد تصور كنيم كه اگر ١٠ ساختمان دچار حريق شوند چه رخ مي دهد باید بدانیم ساختمان علاالدين وضعيت بسيار بدتري نسبت به پلاسكو دارد از همین رو بايد درس عبرتي شود تا هنگامي كه اخطار مي دهيم، جدي گرفته و اصلاح شود.

وی ادامه داد: اين حادثه نشان داد اگر در تهران زلزله بيايد با اين همه ساختمان بلند به مشكل خواهيم خورد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: حمايت از مالكان در مقابل اخطارهاي شهرداري دلسوزانه نيست و ممكن است همين حادثه براي آنها رخ دهد.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار