تبریز؛

اختصاص ردیف بودجه برای احیای مکاتب فرهنگی تبریز

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تبریز از اختصاص ردیف بودجه ای مستقل برای احیای مکاتب فرهنگی تبریز در بودجه سال 96 خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حاجی زاده گفت: برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری مورد توجه مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر قرار داشته و در بودجه سال 96 نگاه ویژه ای به این موضوع شده است.
وی با بیان اینکه عمده درخواست های اهالی فرهنگ و هنر همواره بر حمایت های مالی استوار بوده است یادآوری کرد: برای نخستین بار در بودجه سال 96 ردیف بودجه ای مستقل برای احیا و توسعه مکاتب هنری تبریز اختصاص داده شده است.
حاجی زاده ادامه داد: اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تبریز برنامه های حمایت از 17 رشته فرهنگی و هنری را تدوین و به منظور تصویب نهایی در بودجه سال آینده به صحن علنی شورای شهر ارائه خواهند کرد.
وی توسعه ی موزه های تخصصی را از مهمترین برنامه های این مجموعه برای سال آینده عنوان کرد و گفت: با توجه به درخواست اهالی تئاتر و موسیقی و هنرهای تجسمی برای راه اندازی موزه های تخصصی خود، از خانه های بزرگ تاریخی تبریز برای راه اندازی موزه هنر تجهیز و راه اندازی خواهد شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه وضعیت اسناد تاریخی کهن شهر تبریز و آذربایجان در مرکز اسناد آذربایجان شرقی وضعیت خوبی ندارد گفت: راه اندازی موزه تخصصی اسناد و مدارک نیز در برنامه های بودجه سال آینده گنجانده شده تا بدین ترتیب، اسناد و مدارک تاریخی موجود با مصون ماندن از آسیب های احتمالی، در دسترس پژوهشگران قرار گیرد.
حاجی زاده با قدردانی از عزم شهردار تبریز برای اتمام مرکز همایش های بین المللی این شهر افزود: قرار بود با اختصاص زمین به شهرداری، نسبت به احداث تالار جدید و مدرن تئاتر شهر اقدام شود اما با عدم تحقق قول و قرارهای اولیه، اعتبار 30 میلیارد ریالی اختصاص یافته این مجموعه به تکمیل تالار همایش های بین المللی تبریز انتقال یافت.
وی گفت: با تکمیل این طرح در اوایل سال آینده، کلانشهر تبریز صاحب مرکزی با چندین سالن در ظرفیت های 500 تا 1 هزار و 500 نفری خواهد شد.
کارگردان این نمایش نیز در آیین رونمایی از پوستر 'اتابک پارکنین تراژدیسی' گفت: نمایش حاضر به دنبال دو سال کار پژوهشی و پس از 9 بار بازنویسی متن نمایشنامه، آماده اجرا می شود.
سیروس مصطفی افزود: نمایش یاد شده حاصل دغدغه های 5 ساله ی مجموعه ی همکاران کارگردانی و تلاش های استاد سیدمرتضی هاشم پور، نویسنده نمایش بوده که با ظرافت و دقت بسیار آماده و در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
در این آئین با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر، مسئولان فرهنگی و نیز نواده ی ستارخان، پوستر نمایش 'اتابک پارکینین تراژدیسی' در خانه هنرمندان تبریز رونمایی شد.
این نمایش که با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز آماده‌ اجرای عمومی شده از اواخر بهمن سال جاری در سالن اصلی تئاتر شهر تبریز اجرا می شود.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار