امانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

کمک 100 میلیاردی شهرداری تهران برای خرید تجهیزات آتش‎نشانی/ آتش‌سوزی به دلیل مخازن گازوئیل نیست

معاون برنامه‌ریزی و توسعه امور شوراهای شهرداری تهران گفت: مقرر شده شهرداری تهران تا سقف 100 میلیارد تومان به سازمان آتش‌نشانی برای خرید تجهیزات آسیب دیده کمک کند.

ناصر امانی معاون برنامه ریزی و توسعه امور شوراهای شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اختصاص 100 میلیارد تومان تن خواه برای به روز رسانی تجهیزات آتش نشانی شهرداری تهران، اظهار داشت: امروز در جلسه فوق العاده شورای شهر که در محل حادثه پلاسکو برگزار شده بود برخی از اعضای شورای شهر پیشنهاد دادند که برای جایگزینی تجهیزات آتش نشانی که در این حادثه آسیب دیده اند،این مقدار تن خواه در نظر گرفته شود.
 
وی با بیان اینکه در این حادثه 3 دستگاه از نردبان های بزرگ آتش نشانی با ارتفاع 55 متری پس از ریزش آوار به شدت آسیب دیده اند، افزود: بدون شک به این زودی ها امکان بازسازی آنها وجود ندارد به همین دلیل باید نردبان های جدیدی را جایگزین آنها کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه امور شوراهای شهرداری تهران با بیان اینکه اکثر ساختمان های بلند مرتبه تهران به شکل خودکار سیستم اطفای حریق دارند، تصریح کرد: همه ساختمان های 11 طبقه به بالا که از بعد از انقلاب ساخته شده اند، سیستم خودکار اطفای حریق دارند.

وی با تاکید بر اینکه تخصیص برای سازمان آتش نشانی به صورت 100درصد خواهد بود، گفت: قرار است که شهرداری تهران تا سقف 100 میلیارد تومان به سازمان آتش نشانی برای خرید تجهیزات آسیب دیده کمک کند.

امانی با بیان اینکه آتش سوزی های پلاسکو مربوط به مخزن گازوئیل نیست، تاکید کرد: هنوز معلوم نیست که واقعا در این محل مخزن گازوئیل وجود دارد یا خیر چراکه عده ای می گویند در این مکان مخزن گازوئیلی وجود نداشته و عده ای نیز بر خلاف این امر صحبت می کنند.

 وی با اشاره به اینکه آتش به دلیل ریزش هزاران تن سنگینی فولاد و جنس های دپو شده در این ساختمان ها، در زیر آوار خفه شده است، گفت: به محض رسیدن هوا به آتش، به سرعت آتش خفته شعله ور می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه امور شوراهای شهرداری تهران ادامه داد: به همین دلیل مرتب آب ریخته می شود تا هم آتش مهار شود و هم اینکه امکان ادامه کار برای آتش نشانان فراهم شود.

امانی به موضوع سگ های زنده یاب اشاره کرد و گفت: به جز دو پیکر شهید هنوز مورد مشکوکی پیدا نشده و به محض اینکه نیروها به مورد مشکوکی بر بخورند عملیات را متوقف می کنند.

وی اضافه کرد: بخشی از کار آوار برداری ساختمان پلاسکو به صورت دستی و با احتیاط انجام می شود تا به پیکر شهیدان آسیبی وارد نشود.

معاون برنامه ریزی و توسعه امور شوراهای شهرداری تهران با اشاره به موضوع مکانی موقتی برای کار، کارگران بیکار شده، گفت: این وظیفه شهرداری تهران نیست اما مذاکراتی با شهرداری تهران انجام شده و دوستان نیز در حال بررسی هستند اما این هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار