در نشست خبری سخنگو وزارت بهداشت مطرح شد؛

برنامه‌ریزی وزارت بهداشت برای فرهنگ‌سازی سلفی بگیران

سخنگوى وزارت بهداشت گفت: بهتر است رسانه ها همه چيز را ببينند و حضور اورژانس و عوامل امدادى در حاشيه حادثه پلاسكو را مشاهده كنند.

بهتر است رسانه ها همه چيز را ببينند/
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ايرج حريرچى سخنگوى وزارت بهداشت در نشست خبرى هفتگی خود در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با برنامه هاى وزارت بهداشت در راستاى فرهنگ سازى براى مردم در مواجهه با حوادثى مانند پلاسكو گفت: پيشنهاد ساخت كليپ و فرهنگ سازى در اين زمينه بسيار مناسب است.

وی بیان کرد: از روز اول كه تعداد مجروحين مشخص نبود، بيمارستان هاى دولتى و خصوصى خدمات بسيار خوبى ارائه كردند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: برخى از مسئولين ٧٢ ساعت در منطقه حادثه حضور داشتند که اين اتفاق ساده اى نيست و بهتر است رسانه ها همه چيز را ببينند و حضور اورژانس و عوامل امدادى در حاشيه حادثه پلاسكو را مشاهده كنند.

وی در ارتباط با منشور حقوق شهروندی که رئیس جمهور اعلام کرده و نقش وزارت بهداشت در این زمینه اظهار داشت: طرح تحول سلامت و مجموعه اقدامات روحانی و وزارت بهداشت با همکاری سازمان‌های ذی‌ربط ناشی از دیدگاه مثبت،‌ مدرن و علمی است که رئیس جمهور در برنامه‌های خود اعلام کرد.

حریرچی با اشاره به اینکه سلامت را حق مردم می‌دانیم و رییس جمهور نیز موضوع سلامت و بیمه آن را از شعارهای اصلی در دوران کاندیداتوری قرار داد، بیان کرد: رییس جمهوری توانسته است وفادار به این شعارها بماند و البته برای هر کدام از مسائل مرتبط با سلامت و حقوق شهروندی در شورای عالی سلامت برنامه‌هایی داریم.

وی اضافه کرد: به طور مثال برای موضوع کهنسالی و مناطق محروم برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی داشته که به تدریج آن را انجام می‌دهیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در جلسه شورای عالی بیمه تیم وزارت بهداشت جلسه را ترک کردند، گفت: در مورد این جلسات مقرراتی حاکم است و توافقاتی صورت گرفته ولی به دلیل عدم رعایت این مقررات و توافق‌ها دوستان ما حضور نیافتند ولی عصر همان روز دوباره جلسه‌ای برگزار شد و مسائلی همچون تعرفه پرستاری در آن مطرح شد.

وی اضافه کرد: نامه پیشنهادی ما در ارتباط با تعرفه پرستاری چند بار در 2 دوره مطرح شده و پیگیر هستیم، به طور مثال برای موضوع تعرفه پرستاری در منزل در صدد هستیم که اقدامات لازم را انجام دهیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در مورد تعرفه‌ها نیز در برنامه ششم مواردی نیز جزو مصوبات مجلس بود البته باید به تایید شورای نگهبان برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار