واگذاری 2 قطعه زمین برای تاسیس شرکت های دانش بنیان در تهران/ انرژی تجدیدپذیر نیازمند نگاه مسئولان کشور

رییس دانشگاه علم و صنعت گفت: 2 قطعه زمین با مساحت های بالا در اطراف تهران داریم که به افراد که خواهان تاسیس شرکت های دانش بنیان تحویل می دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی برخورداری رییس دانشگاه علم صنعت در دومین جشنواره ملی انرژی های تجدیدناپذیر که در این دانشگاه برگزار شد، گفت: در این کنفرانس چند هدف مهم و اساسی را در نظر داریم که مهمترین ان ارائه توانمندی‌های کشور در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر و جذب سرمایه گذاری‌های خارجی است.

وی ادامه داد: انرژی تجدیدپذیر یک موضوع در سطح بین المللی شروع شده و تاکنون بسیاری از کشورها پیشرفت کرده اند ما هم در این زمینه ورود کرده ایم ولی متاسفانه عقب مانده ایم در این زمینه.

رییس دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: تعامل با شرکت‌های خارجی می‌تواند به کشور ما کمک کند تا بتوانیم به این تکنولوژی دست یابیم که تاثیر مهمی در رفع آلودگی هوا دارد، بر هیچ کس پوشیده نیست استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر گام موثری برای کاهش گازهای گلخانه‌ای به شمار می‌رود. 

وی با بیان اینکه دنیا باید به سمت کنار گذاشتن مواد فسیلی یا سوخت فسیلی برود، تصریح کرد: در این راه جایگاه دانشگاه مشخص است ولی در نگاه اول حمایت از این طرح ها مسئولین کشور هستند که باید نگاه ویژه ای در این زمینه داشته باشند.

برخورداری اضافه کرد: صد سال پیش ما در صنعت نفت به خود کفایی رسیدیم اما هیچ برنامه مدونی برای استفاده از آن نداشته و نداریم. 

وی گفت: سهم دانشگاه ها در این زمینه توسعه پژوهش و ارائه راهکارهای مناسب و خلاقانه در انرژی های تجدید پذیر  است.

رییس دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: خوشبختانه دانشگاه علم و صنعت در قسمت انرژی های تجدیدپذیر موفق عمل کرده و نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

وی افزود: کشور ایران در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر قدم‌های نوینی برداشته و ما نیازمند برنامه ریزی‌های جدی‌تری هستیم که باید فناوری‌های نوین را به کشور وارد کنیم. 

برخورداری عنوان کرد: ما 2 زمین با مساحت های بالا در اطراف تهران داریم که به افراد که خواهان تاسیس شرکت های دانش بنیان تحویل می دهیم.

وی گفت: در این امر دولت هم کمک های لازم در ارائه وام و غیره را می کند تا در فاز نخست این طرح ها بتوانیم کارهای اجتماعی و اقتصادی خوبی داشته باشیم.

رییس دانشگاه علم و صنعت بیان کرد: قسمت مهم این کار در نگاه اول مسئولان کشور هستند، چون به راحتی می توانند حمایت های خوبی در همه زمینه ها از نظر مالی و غیره داشته باشند.

وی افزود: دانشگاه تلاش خود را در گسترش انرژی تجدید پذیر و تولید فناوری در همه زمینه ها می کند.

برخورداری یادآورشد: امیدواریم سال آینده بتوانیم نتایج ملموس و مثبتی در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر در خصوص کنفرانس انرژی های تجدیدپذیر ارائه دهیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار