دانشگاه‌ها باید در زمینه مدیریت سبز پیشگام باشند/ ایران باید فروشنده مصرف انرژی باشد

معاون فرهنگی و آموزشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: دانشگاه‌ها باید در زمینه مدیریت سبز بیش از پیش پیشگام باشند.

دانشگاه‌ها باید در زمینه مدیریت سبز پیشگام باشند/ایران باید فروشنده مصرف انرژی باشد
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا واعظ مهدوی معاون فرهنگی آموزشی سازمان بوجه و برنامه ریزی کشور در همایش مدیریت سبز که صبح امروز در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دستاوردهای مهم علم و دانش در دانشگاه‌ها رشد نظام عالی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۴ هزار دانشجو در سطح کشور داریم و خود دانشگاه‌ها به عنوان یک محور مهم در زمینه توسعه پایدار در مدیریت سبز اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند.
 
معاون فرهنگی و آموزشی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بیان کرد: در کشورمان نیز همانند سایر کشورهای جهان، بحث حفظ محیط زیست و حرکت به سوی توسعه پایدار از برنامه اول توسعه آغاز و با سرعت ملایمی تداوم یافته است.  
 
واعظ مهدوی تصریح کرد: با این که ایران در مصرف انرژی پرمصرف است اما شاهد این هستیم که تا کنون در این زمینه هیچ اتفاقی رخ نداده و متاسفانه هیچ بیمارستان و دانشگاهی در مصرف انرژی درست نشده است.

واعظ اضافه کرد: استقرار نظام مدیریت سبز با هدف کاهش هزینه های جاری دولت و اعمال سیاست های مصرف بهینه منابع و حفاظت از محیط زیست پیش بینی و به تبع آن آیین نامه اجرایی شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۵ محور اصلی در دستور کار دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در زمینه های مختلف قرار گرفته است.
 
معاون فرهنگی و آموزشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: اگر شرکت های دانش بنیان بتوانند روش‌های نوینی در زمینه انرژی های خورشیدی در حوزه مدیریت سبز درست کنند خود ما یک فروشنده مصرف انرژی خواهیم بود.
 
واعظ مهدوی افزود: ما سعی کرده‌ایم این فرآیند را در میان اساتید و دانشجویان نهادینه کنیم و قرار است این کار در هر دانشگاهی در بخش آموزش دخالت داده شود.

وی بیان کرد: از کارهای اصلی و مهم در بخش آموزش دانشگاه ها نهادینه و عملیاتی کردن آموزش و خروج فارغ التحصیلانی در حوزه مدیریت سبز از این مراکز است.
 
معاون فرهنگی و آموزشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یادآور شد: این تجربیات باید مدون شود و این کار جزو دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی قرار گیرد تا در این زمینه یک گام بزرگی در مصرف انرژی برداریم.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار