توسعه اکو پارک‌ها در دانشگاه‌ها/ هدف دولت الکترونیک در وزارت علوم صرفه‌جویی در مصرف انرژی است

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: با همکاری پژوهشگاه نیرو اکوپارک‌ها در دانشگاه‌های کشور احداث و دولت الکترونیک در وزارت علوم مستقر شده است.

احداث اکو پارک در دانشگاه‌های سراسر کشور/ استقرار دولت الکترونیک در وزارت علوم با هدف کاهش هزینه و صرفه‌جویی انرژیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین امید معاون مالی اداری وزارت علوم صبح امروز در مراسم اولین نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه‌های کشور در حوزه مدیریت سبز در سالن الغدیر سازمان برنامه بودجه با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اظهار داشت: با توجه به اینکه توسعه پایدار یکی از برنامه‌های اصلی دولت یازدهم و وزارت علوم است، لذا در طی سه سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده و خوشبختانه در سازمان برنامه و بودجه انگیزه زیادی برای اجرای برنامه مدیریت سبز وجود دارد.
 
وی بیان کرد: با توافق‌های صورت گرفته دستورالعملی برای ایجاد ستادهایی در دانشگاه‌های سراسر کشور تحت عنوان مدیریت سبز تنظیم و در همین راستا از طرف روسای دانشگاه اقداماتی پیشنهاد شده که در حال بررسی است.
 
امید ادامه داد: برای تشویق دانشگاه‌ها از طرح‌های مدیریت سبز حمایت می‌شود و یک ردیف بودجه‌ای در بودجه 96 برای این نوع طرح‌ها و پشتیبانی و حمایت از آن در نظر گرفته شده است.
 
وی عنوان کرد: در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر کارهای خوبی صورت گرفته و در همین راستا پروژه زمین گرمایی که در دانشگاه یزد با حضور وزیر علوم افتتاح می‌شود اقدام مناسبی در راستای بهینه سازی مصرف انرژی و منابع خدادادی خواهد بود.
 
امید با بیان اینکه در راستای بهینه سازی مصرف انرژی پروژه‌ای در دانشگاه رفسنجان به بهره‌برداری رسیده، افزود: به علت کم آبی نیمه جنوبی کشور و برای آبیاری فضای سبز دانشگاه‌ها پروژه استفاده از آب محل پساب‌ها و استفاده از سیستم‌های نوین آبی و آبیاری فضای سبز دانشگاه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفته تا مشکل کم‌آبی برطرف شود.
 
امید ادامه داد: بر طبق توافقنامه‌ای که بین وزیر علوم و نیرو صورت گرفته، قرار شد اکوپارک‌ها و دانشگاه‌ها با هدف استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر احداث شود و در این راستا دستورالعمل‌ آن به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ شده و بخش خصوصی به همراه وزارت علوم و پژوهشگاه نیرو بهره‌برداری اکوپارک‌ها را بر عهده دارند و در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی تصریح کرد: در سه سال اخیر اقدامات زیادی برای استقرار دولت الکترونیک در وزارت علوم و برخی از دانشگاه‌ها انجام شده و تمام فعالیت‌های مالی که جزو سخت‌ترین قسمت وزارتخانه محسوب می‌شود به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد و خوشبختانه جلسات وزارت علوم با روسای دانشگاه‌ها به صورت ویدئو کنفرانس با کاهش مصرف انرژی، هزینه‌ها و افزایش راندمان کاری صورت می‌گیرد.

معاون مالی اداری وزارت علوم گفت: در حوزه‌های پژوهشی و آموزشی و دانشجویی در آینده سامانه‌ای به بهره‌برداری می‌رسد که بخش عمده‌ای از استقرار دولت الکترونیک در وزارت علوم با عنوان طرح اقتصاد مقاومتی مطرح است و همه دانشگاهها به صورت یکپارچه در این سامانه مستقر می‌شوند و وزارت علوم به مدیریت توسعه پایدار باور دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار