رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان:

جمهوری اسلامی ایران میزبان سخاوتمندی برای پناهندگان است

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل گفت: شرایط پناهندگان در ایران مثال‌زدنی است و آنان از نظر سطح آموزش بسیار بالا هستند.

جمهوری اسلامی ایران میزبان سخاوتمندی برای پناهندگان است
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دانا پالا در سومین همایش کشوری «نخبگان پناهنده، نخبه‌پروری و رسالت ایشان در بازسازی افغانستان» که صبح امروز در سالن میلاد کرج برگزار شد، با اشاره به سفر خود در 6 ماه قبل به ایران و بازدید از وضعیت پناهندگان اظهار داشت: در ایران پناهندگان از امکانات خوب مانند رسیدگی‌های بهداشتی برخوردار هستند.

رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با بیان اینکه حکم و فرمان رهبر انقلاب اسلامی در مورد دسترسی کودکان برای تحصیل بسیار خوب بوده است، افزود: ما در حال حمایت از فعالیت‌هایی که در ایران انجام می‌شود، هستیم.

دانا پالا با بیان اینکه شرایط پناهندگان افغانستانی در ایران از سایر پناهندگان در کشورهای دیگر متفاوت است، ادامه داد: شرایط پناهندگان در ایران مثال‌زدنی است و پناهندگان از نظر سطح آگاهی و آموزش بسیار بالا هستند.

وی با اشاره به اینکه نخبگان افغانستانی پناهنده در ایران به سبب دسترسی به آموزش آمادگی لازم برای برگشت به کشور خود را دارند، بیان کرد: شما باید به بازسازی افغانستان کمک کنید و در حال حاضر با حضور در ایران، در زمینه‌های گوناگون خود را نشان دهید.

دانا پالا با بیان اینکه نخبگان پناهنده‌ای هستند که برخی از سازمان‌ها را ایجاد کرده‌اند، اضافه کرد: کارآفرینانی وجود دارند که زمینه اشتغال پناهندگان آسیب دیده و اهالی این کشور را فراهم کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ما به همکاری خود با افغانستان تا زمان ایجاد شرایط مناسب برای برگشت مهاجران ادامه می‌دهیم، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران میزبانی سخاوتمندانه‌ای از پناهندگان دارد که در همه کشورها وجود ندارد.

دانا پالا با بیان اینکه ما در زمینه بازگشت داوطلبانه فعالیت داریم، افزود: ما امکان برگشت به کشورهای ثالث را پیگیری می‌کنیم اما شرایط به سبب حضور مهاجران سوری بسیار پیچیده است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه کاریابی مجددا راه‌اندازی می‌شود، گفت: از دولت و ملت ایران به سبب میزبانی تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.