اردبیل؛

تولید سالانه بیش از یک هزار تن شیر خام در شهرستان خلخال

مدیر جهاد کشاورزی خلخال از تولید سالانه بیش از یک هزار تن شیر خام در شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، هادی ذبیحی در دوره آموزشی فرآوری محصولات لبنی خلخال افزود: سالانه بیش از یک هزار تن شیر خام در دامداری های سنتی و صنعتی خلخال تولید و به صورت فرآورده های لبنی و یا خام در بازارهای مصرف استان اردبیل و استان همسایه گیلان عرضه می شود.

وی گفت: این شهرستان با تولید سالانه بیش از 18 هزار تن شیر خام سهم مهمی در تامین فرآورده های لبنی مورد نیاز مردم منطقه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال با بیان اینکه واحدهای تولید و عمل آوری فرآورده های لبنی با توجه به تسهیلات پرداختی در سال های اخیر از سوی بسیج سازندگی در شهرستان در حال افزایش است گفت: این بخش از صنعت مواد غذایی نقش قابل توجهی در تامین مواد پروتئینی، چربی، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی و سبد غذایی مردم را دارد.

وی به برگزاری دوره آموزشی چهار روزه در مدیریت جهاد کشاورزی خلخال برای افزایش بهره وری و ارتقای کیفیت فرآورده های لبنی با بهره گیری از مربیان اداره دامپزشکی، مرکز بهداشت محیط و کارخانه شیر پاستوریزه دامنه عجم خلخال اشاره کرد و افزود: در این دوره فراگیران با شیوه های صحیح تولید و نکات لازم رعایت بهداشتی برای تولید محصول سالم آشنا می شوند.

ارائه راهکارهای مقابله با بیماری دام و شیوه های جدید بهداشت جمع آوری شیر و تولید لبنیات از مباحث ارائه شده برای شرکت کنندگان بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.