شهرکرد؛

بخش پیوند مغز و استخوان و مرکز درمان سرطان راه اندازی می شود

بخش پیوند مغز و استخوان و مرکز درمان سرطان در آینده ای نزدیک در استان چهارمحال و بختیاری راه اندازی می شود.

بخش پیوند مغز و استخوان و مرکز درمان سرطان راه اندازی می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در نشست خبری، از راه اندازی بخش پیوند مغز و استخوان در بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد در آینده ای نزدیک خبر داد.

مرتضی هاشم زاده گفت: هم اکنون بیشتر خدمات لازم جراحی، شیمی و اشعه درمانی به بیماران سرطانی جز در موارد خاص نظیر پیوند مغز و استخوان بیماران مبتلا به سرطان خون در این استان ارائه می شود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان درصدد راه اندازی بخش پیوند مغز و استخوان در فضایی به وسعت 550 متر مربع شامل اتاق و آزمایشگاه پیشرفته در بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) و همچنین راه اندازی مرکز درمان سرطان در منطقه رحمتیه شهرکرد است.

هاشم زاده در زمینه اقدامات تشخیصی سرطان در چهارمحال و بختیاری گفت: برخی مراکز و روش های تشخیصی به دلیل هزینه بر بودن در استان راه اندازی نشده است که دانشگاه علوم پزشکی به دنبال راه اندازی آن می باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون تست های ژنتیکی بخصوص برای سرطان های موروثی به خارج از استان ارجاع داده می شود پیش بینی کرد: در آینده ای نزدیک آزمایشگاه ژنتیک مرکز ناباروری استان برای آزمایش های نادر تجهیز شود.

هاشم زاده، سبک زندگی نادرست را یکی از عوامل موثر در افزایش آمار مبتلایان به انواع سرطان بیان کرد و افزود: تغییر سبک زندگی از سنتی به زندگی ماشینی، جامعه را به سمت ابتلای روزافزون به بیماری های غیر واگیر سوق داده است.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری های غیر واگیر، عامل 80 درصد مرگ و میر در دنیاست گفت: وزارت بهداشت توجه ویژه ای برای کنترل این امر داشته است.

هاشم زاده با تأکید بر اینکه سرطان در صورت تشخیص بهنگام، قابل درمان می باشد اضافه کرد: باید نگرش مردم نسبت به سرطان با ارتقای سطح آگاهی آنان از راه ها و عوامل ابتلا و علایم این بیماری تغییر یابد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.