تدابیر وزارت علوم برای لغو ویزای دانشجویان ایرانی در آمریکا/ برگزاری کمیته برای جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه


وزیر علوم گفت: کمیته خاصی در وزارت علوم برای ادامه تحصیل دانشجویان دکتری بورسیه خارج از کشور در نظر گرفته شده است.


تدابیر وزارت علوم برای لغو ویزای دانشجویان ایرانی در آمریکا/ برگزاری کمیته برای جذب اعضای هیأت علمی دانشگاهبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در مراسم اولین نشست مشاوران دانشگاه‌های امور زنان در وزارت علوم که با حضور مشاور رییس جمهور در امور زنان برگزار شد؛ با اشاره به مسائل مربوط به امور زنان اظهار داشت: نشست روسا و مشاوران دانشگاه‌های کشور برای اولین بار در وزارتخانه با هدف بررسی کارهای مربوط به امور زنان و خصوصا دانشجویان دختر برگزار شده است تا زنان به عنوان اعضای هیأت علمی و کارکنان و حتی دانشجویان نقش‌آفرینی بیشتری برای توسعه بیشتر کشور ایفا کنند.

وی بیان کرد: برای حضور مشاوران امور زنان در دانشگاه‌های سراسر کشور برنامه‌ریزی‌های خوبی تدوین شده است و به زودی به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

فرهادی ادامه داد: افرادی که تحت عنوان مربی مشغول به کار هستند تا آخر دوران مربیگری‌شان با تصویب هیأت امنا در این منصب باقی می‌مانند و هیچ مشکلی از این نظر وجود ندارد.

وزیر علوم عنوان کرد: کمیته خاصی برای همه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و بورسیه در زمان‌های مختلف تشکیل شده است تا در صورت واجد شرایط بودن این افراد عضو هیأت علمی شوند.

وی تصریح کرد: تمامی افرادی که در رشته‌های مجاز که دارای مجوز قانونی هست تحصیل و درسشان را به پایان رسانده‌اند هیچ مسئله‌ای وجود ندارد و این افراد بدون هیچ مشکلی فارغ‌التحصیل می شوند.

فرهادی در خصوص لغو ویزای دانشجویانی که در دانشگاه های امریکا تحصیل می کنند، گفت: تعدادی از دانشجویان دکترا باید برای بخشی از دوره های تخصصی خود که حداقل شش ماه است، به یکی از دانشگاه های معتبر بروند و برخی دانشگاه های آمریکا را انتخاب کرده بودند؛ که با تصمیم لغو ویزا توسط رئیس جمهور امریکا مشکلاتی ایجاد شده؛ لذا تصمیم گرفته شده که فرصت بیشتری به این دانشجویان داده شود که این فرصت جزو سقف زمان تحصیل نباشد تا بتواند در کشورهای دیگر پذیرش بگیرند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
دیگه بورسیه بازی و امریکا رفتنها تموم شدش
آخرین اخبار