نگرانی دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در بغداد از تبعات فرمان اجرایی ترامپ

دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در عراق، نسبت به تبعات ممنوع شدن ورود اتباع عراقی به آمریکا ابراز نگرانی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از وال استریت ژورنال، دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در سفارت این کشور در بغداد، طی یادداشتی به وزارت خارجه کشورشان اعلام کردند از تصمیم یکباره ترامپ برای قرار دادن نام عراق در فهرست ممنوع ‌الورودها به آمریکا، غافلگیر شده‌اند.

براساس این یادداشت، دیپلمات‌های آمریکایی هشدار دادند که ملت عراق، این کار آمریکا را «نامناسب» خواهد دانست و این کار ترامپ می ‌تواند عوارضی بلندمدت بر روابط آمریکا و عراق داشته باشد.

در این یادداشت همچنین به سرنوشت نامعلوم 62 هزار شهروند عراقی که بنا بود در قالب برنامه پذریش پناهجویان «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این کشور اسکان داده شوند هم اشاره شده و آمده که با وضعیت جدید، اقلیت‌های عراقی دیگر آمریکا را به عنوان حامی خود در برابر وقایع ناگوار نخواهند دید.

دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در بغداد، گذشته از جوانب انسان ‌دوستانه و احساسی ضرباتی که به حیثیت کشورشان وارد شده، به مسائل امنیتی هم توجه کرده و هشدار دادند این فرمان ترامپ، امنیت هزاران کارمند دیپلماتیک و پیمانکار امنیتی خصوصی آمریکایی را در عراق به خطر خواهد انداخت.

در پی صدور دستور جمعه ‌شب ترامپ برای ممنوعیت 90 روزه ورود اتباع ایران، عراق، لیبی، یمن، سوریه، سومالی و سودان به آمریکا، صدور روادید آمریکا برای اتباع این کشورها متوقف شد و آنهایی هم که ویزا داشتند، اجازه ورود به هواپیماهای راهی این کشور را پیدا نکردند.

در این میان برخی به هنگام صدور فرمان اجرایی ترامپ در راه آمریکا بودند که همگی از جمله چند ایرانی و عراقی بازگردانده شدند .



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار