سمنان؛

انسداد چاه های غیرمجاز در استان

در سه سال اخیر یک هزار کنتور هوشمند بر روی چاه‌های استان سمنان نصب‌شده که این امر تا حد زیادی توانسته جلوی سوءبرداشت از ذخایر را بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیر آب منطقه‌ای استان سمنان گفت: یکی از اقداماتی که در راستای تعادل بخشی به مقوله چرخه آب یعنی ضریب برداشت و ورود طی سال‌جاری انجام‌گرفته، انسداد چاه‌های غیرمجاز با تخلیه ۱.۴ میلیون مترمکعب آب است که به میزبان قابل‌توجهی از اضافه برداشت چاه‌ها کاسته است.

ایرج حیدریان افزود: در کنار این امر نصب ۱۴۴ کنتور هوشمند و ۱۷۴ کنتور فهام برای پیشگیری از سوءبرداشت و کنترل میزان خروجی چاه‌ها در سطح استان از دیگر اقداماتی است که خوشبختانه طی سال جاری در آن پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌ایم.

وی همچنین از طرح‌های فرهنگی صورت گرفته در راستای کاهش سوءبرداشت از حوزه آبی و مصرف بهینه آن توسط این شرکت خبر داد و اظهارداشت: طرح دانش‌آموزی همیاران آب در زمره اقداماتی بود که طی سال گذشته با همراهی آموزش‌وپرورش سمنان باهدف هشدار به خانواده در راستای کاهش ذخایر آبی صورت گرفت.

حیدریان با اشاره به اینکه تنها با اقدامات قهریه نمی‌توان سوءبرداشت آب را از ذخایر کنترل کرد، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی، نظارت و مقابله جدی با حفر چاه‌های غیرمجاز در سمنان و نصب کنتورهای هوشمند ازجمله مهم‌ترین اقدامات در راستای تعادل بخشی به ذخایر آبی استان است.

وی افزود: در سه سال اخیر یک هزار کنتور هوشمند بر روی چاه‌های استان سمنان نصب‌شده که این امر تا حد زیادی توانسته جلوی سوءبرداشت از ذخایر را بگیرد.

مدیر آب منطقه‌ای استان سمنان در پاسخ به سؤالی با موضوع پروژه‌های در دست اقدام این شرکت در سطح استان، گفت: سد نمرود با ۱۵درصد پیشرفت فیزیکی و سد مجن با ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دو پروژه مهم آب منطقه‌ای استان هستند که امیدواریم بتوانیم به‌زودی شاهد بهره‌برداری از آن‌ها باشیم.

حیدریان درباره آخرین وضعیت این سدها نیز، تأکید کرد: مراحل پرداخت بدهی پیمانکاران در سد مجن در دست پیگیری است و امیدواریم بتوانیم تعهدات را در قبال این طرح به‌زودی برطرف کنیم.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.