واکنش سفیر افغانستان به گفته‌های سفیر اتحادیه‌ اروپا

سفیر افغانستان در ایالات متحده امریکا گفته‌های اخیر سفیر اتحادیه‌ اروپا در مورد تمرکز بیش از حد قدرت در افغانستان را به شدت نقد کرده است.

واکنش سفیر افغانستان به گفته‌های اخیر سفیر اتحادیه‌ی اروپا

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، فرانز مایکل میلبن، سفیر اتحادیه‌ی اروپا در افغانستان دو روز پیش در گفت‌وگوی ویژه با تلویزیون ۱ گفته بود: "یکی از باورهای کلی در افغانستان این است که تمرکز بیش از حد قدرت نهادینه سازی دیموکراسی محلی را در این کشور صدمه زده است.”

آقای میلبن افزوده بود که مردم بیشتر به این باور هستند که باید در این کشور یک نظام غیرمتمرکز شکل بگیرد و دیموکراسی محلی تقویت شود.

آقای محب در صحفه‌ رسمی تویترش خطاب به آقای میلبن نوشته است: "فکر می‌کنم مداخله در امور کشور میزبانت کار درستی نباشد. اگر سخنان‌تان را غلط نقل کرده‌اند، لطفن بخواهید که اصلاح‌اش کنند.”

سفیر اتحادیه‌ی اروپا در پاسخ به آقای محب در تویتر رسمی‌اش نگاشته است: ” این سیاست حکومت شما است و من با افتخار به پشتیبانی از غیرمتمرکز سازی قدرت و نیز تقویت حکومتداری محلی ادامه می‌دهم.”

در خبرنامه‌ی اتحادیه‌ی اروپا که امروز(دوشنبه، ۱۱ دلو) پخش شده، آمده است که در مصاحبه‌ی سفیر اتحادیه‌ی اروپا در افغانستان با تلویزیون ۱ آقای میلبن در مورد "حمایت اتحادیه‌ی اروپا از غیرمتمرکز سازی حکومتداری و دموکراسی” صحبت کرده بود.

خبرنامه افزوده است: "اتحادیه اروپا می‌خواهد وضاحت بدهد که بالای غیر متمرکز ساختن حکومتداری و دیموکراسی محلی از طریق اداره‌ی مستقل ارگان‌های محلی کار می‌کند تا حسابدهی در ولایت‌ها تقویت شود.”

رشد نوشت: فرستاده‌ ویژه‌ اتحادیه‌ی اروپا در حالی از متمرکز بودن بیش از قدرت انتقاد کرده است که پیش از او نیز برخی از رهبران سیاسی افغانستان خواهان غیرمتمرکز سازی نظام در افغانستان شده بودند.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار