برگشت حکمتیار به کابل پیش از لغو تحریم ها ممکن است

سفیر بریتانیا در کابل نیز از احتمال برگشت گلبدالدین حکمت‌یار، رهبر حزب اسلامی پیش از لغو تحریم‌های سازمان ملل متحد سخن می‌گوید.

برگشت حکمتیار به کابل پیش از لغو تحریم ها ممکن استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دومنیک جیرمی در گفت‌گویی با صدای امریکا می‌گوید امکان آن وجود دارد که حکمت‌یار پیش از برطرف‌شدن تحریم‌های وضع‌شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد وارد کابل شود.

آقای جیرمی در این گفت‌گو افزوده‌است که برگشت حکمت‌یار به کابل مربوط حکومت افغانستان می‌شود و پشتی‌بانی اعضای دایمی شورای امنیت سازمان ملل از این اقدام، مهم است که تمام اعضای این شورا آماده‌اند از آن پشتی‌بانی کنند.

این در حالی‌ست که یک روز پیش امین کریم، یکی از اعضای ارشد حزب اسلامی گفت که حکمت‌یار در ماه‌های آینده نه، در هفته‌های نزدیک به کابل بر خواهد گشت.

پیش از این اعضای حزب اسلامی تاکید می‌کردند که حکمت‌یار تنها در صورت لغو تحریم‌های سازمان ملل متحد به اساس توافق این حزب با حکومت افغانستان، به کابل خواهد آمد.

اما پس از ادعاها مبنی بر مخالفت روسیه به لغو تحریم‌ها، این حزب اعلام کرد که در صورت حذف‌نشدن نام حکمت‌یار از فهرست سیاه سازمان ملل هم رهبر حزب اسلامی به کابل خواهد آمد.

در همین حال سفیر بریتانیا در کابل، در مورد روابط میان افغانستان و پاکستان نیز به صدای امریکا گفته‌است که این روابط آن‌چنانی که باید باشد، نیست.

او با تاکید به یک رابطۀ خوب میان دوطرف گفته‌است که این روابط به خاطر ثبات سیاسی و نظامی افغانستان هم باید نیک باشد و به‌بود آن زمان‌گیر خواهد بود.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار