نگرانی تولیدکنندگان مواد غذایی و کشاورزی آمریکا از تنش میان ترامپ و مکزیک!

تولید کنندگان مواد غذایی و شرکت‌های باربری آمریکا می‌کوشند پیش از اقدامات ترامپ میزان صادرات خود به مکزیک را افزایش دهند.

نگرانی تولیدکنندگان مواد غذایی و کشاورزی آمریکا از تنش میان ترامپ و مکزیک!به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، تولید کنندگان مواد غذایی و شرکت‌های باربری آمریکا می‌کوشند میزان صادرات خود به مکزیک را افزایش دهند. همچنین پس از افزایش نگرانی‌ها درباره تجارت آمریکا با مکزیک، این شرکت‌ها به دنبال جایگزینی برای این کشور در صورت افزایش تنش‌ها میان دولت ترامپ و مکزیک درباره موضوع تجارت و مهاجرت هستند. 

بر این اساس، پس از آنکه دولت ترامپ اقدام به اعمال تعرفه 20 درصدی بر کالاهای وارداتی از مکزیک کرد و دیدار روسای جمهور دو کشور لغو شد، روابط سیاسی میان واشنگتن و مکزیکوسیتی در ماه میلادی جاری به سرعت به سردی گرایید. همچنین دونالد ترامپ بارها اعلام کرده است خواستار مذاکره مجدد درباره قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) است. قرارداد تجارت آزاد نفتا میان آمریکا، مکزیک و کانادا در دوره ریاست جمهوری کلینتون به امضا رسید. 

مکزیک یکی از سه بازار بزرگ محصولات کشاورزی آمریکا است. برخی تولید کنندگان ذرت، سویا و خشکبار می‌کوشند فروش خود به مکزیک را افزایش دهند زیرا آنها اطمینانی درباره ریسک تعرفه‌های جدید تجاری ندارند. 

رافا گارسیا، مدیر کل شرکت کشتیرانی "پراموس و کازن یو اس آ" در این باره می‌گوید: ما درباره آنچه در ماه آینده و هفته بعد رخ خواهد داد چیزی نمی‌دانیم. آنها درحال تغییر شرایط با حداکثر سرعت هستند. 

هفته گذشته بیش از 130 شرکت مواد غذایی و انجمن‌های صنفی در نامه‌ای به ترامپ، منافع پیمان نفتا را به وی یادآوری کردند. 

بر اساس اعلام وزارت کشاورزی آمریکا، انتظار می‌رود مکزیک در سال 2016- 2017 به طور تقریبی 4 درصد از محصولات ذرت این کشور را خریداری کند. همچنین سازمان صادرات گوشت آمریکا اعلام کرد مکزیک 7.8 درصد تولیدات گوشت خوک این کشور را می‌خرد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار