رویترز: برخی از جمهوری‌خواهان کنگره معتقدند دستور مهاجرتی ترامپ باید در کنگره تایید شود

خبرگزاری رویترز نوشت برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا به نمایندگان دموکراتی پیوستند که معتقدند طرح ضدمهاجرتی کاخ سفید، به مصوبه کنگره نیاز دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز گزارش داد: چند روز بعد از سردرگمی ها درباره جزئیات دستور اجرایی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، درباره منع صدور روادید برای اتباع هفت کشور اسلامی و هرج و مرج ناشی از آن در فرودگاه‌های آمریکا، برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره این کشور به نمایندگان دموکراتی پیوستند که می‌گویند این دستور نیاز به مصوبه کنگره دارد.

باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی، گفت هنوز زود است همه تبعات این دستور مشخص شود، اما نمایندگان کنگره در نهایت باید برای اصلاح آن، پادرمیانی کنند.

جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته خدمات نیروهای مسلح در سنا، نیز با انتقاد از دستور اجرایی ترامپ، گفته است این دستور تلاش‌های آمریکا برای مقابله با تروریسم را تضعیف می‌کند.

وی به شدت از منع روادید برای اتباع عراقی انتقاد کرد و گفت این اقدام مانع از ورود عراقی‌هایی می‌شود که جان خود را به عنوان مترجم نیروهای آمریکایی به خطر می‌اندازند و پیشتر برای ورود به آمریکا صلاحیت لازم را کسب کرده‌اند.

لازم به ذکر است اعضای دموکرات کنگره آمریکا نیز هم در سنا و هم مجلس نمایندگان، لوایحی را برای لغو دستور ترامپ ارائه کرده‌اند، اما با در نظرگرفتن اکثریت جمهوری‌خواه در کنگره این لوایح به جایی نخواهد رسید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار