جهانگیری در گرامیداشت روز پرستار مطرح کرد؛

اختصاص 8 هزار میلیارد تومان به طرح تحول سلامت/ تأمین اجتماعی برای کمک به طرح سلامت ورود می‌کند

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه 8 هزار میلیارد تومان به طرح تحول سلامت می‌دهیم گفت: سازمان تأمین اجتماعی برای کمک وارد می‌شود.

گروه‌های تروریستی در منطقه با هدف اختلال در ثبات و امنیت ایران تشکیل شدبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت روز پرستار که عصر امروز (چهارشنبه 13 بهمن) در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به اینکه مردم ایران در سال 57 در چنین ایامی حماسه بزرگی را ثبت کردند و به تعبیر امام انقلاب اسلامی انفجار نور بود، اظهارداشت: در طول 38 سالی که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد علی‌رغم وجود مخالفت‌های بسیار با استقلال ایران، خوشبختانه امروز کشورمان کانون ثبات و امنیت در منطقه و جهان شناخته می‌شود و زمینه پیشرفت و توسعه در آن فراهم است.

وی افزود: طی سالهای گذشته توطئه‌های گسترده‌ای علیه کشورمان انجام شد تا امنیت را در ایران از بین ببرند تا جایی که شکل‌گیری گروه‌های تروریستی از جمله تکفیری‌های داعش با همین هدف بود. 

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا تصور می‌کند برای حفظ امنیت خود باید دور کشورش دیوار بکشد تصریح کرد: قطعا ایالات متحده در این باره اشتباه می‌کند و باید سیاست‌های خود را اصلاح کند.

وی تأکید کرد: آمریکا به کشورهای منطقه از جمله عراق و افغانستان لشکرکشی کرده و انسان‌های بی‌گناهی را کشته است همچنین برخلاف قوانین عفو بین‌الملل، ویزایی که خودشان برای مهاجران صادر کرده‌اند را نمی‌پذیرد و کسانی که به این کشور وارد می‌شوند را دستگیر می‌کنند.

جهانگیری بیان داشت: اگر آمریکا سیاست‌های دوگانه و زورگویانه خود را اصلاح کند، امنیت خود را تأمین کرده است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در سالگرد پیروزی انقلاب و علی‌رغم وجود مشکلات، کشورمان به سوی پیشرفت در حال حرکت است، گفت: مردم ایران امروز بسیار به آینده خود امیدوارند و باید این امید را زنده نگه داشت و با امیدوارم با سرمایه‌های موجود این مهم تحقق یابد.

وی با اشاره به اینکه هر نظام سیاسی و اجرایی موظف است حقوق خدمتگزاران خود را پاس بدارد، خطاب به پرستاران گفت: هر قدر جامعه با درد و رنج‌ روبرو باشد، گروه‌های مسئول باید نسبت به کاهش آن تلاش کنند که البته پرستاران در این زمینه نقشی ممتاز برعهده دارند.

جهانگیری اضافه کرد: متأسفانه علی‌رغم منزلت حرفه پرستاری هنوز موفق نشدیم مشکلات مادی و مسائل شغلی این قشر را برطرف کنیم و در عین حال دلگرمیم که جامعه قدردان زحمات گروه‌های زحمت‌کش است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: حادثه پلاسکو بهترین شاهد برای قدردان بودن مردم نسبت به زحمات اقشار تلاشگر جامعه بود.

وی حرفه پرستاری را نوعی احساس مسئولیت اجتماعی دانست و تأکید کرد: پرستاری تنها شغل نیست؛ بلکه دغدغه نسبت به رنج جامعه و فداکاری برای کاهش آلام است.
 
جهانگیری افزود: دولت با تمام توان حتی در دوران تحریم شرایط را به گونه‌ای فراهم کرد که مردم رنجی جز رنج بیماری نداشته باشند.

معاون اول تصریح کرد: در سال 94 با مشکلات مختلفی از جمله کمبود منابع بودجه روبرو بودیم و همانطور که می‌دانید کشورهای نفت‌خیز هم با بحران‌های مالی زیادی مواجه بودند و ناگزیر از ذخایر ارزی ده‌ها میلیاردی خود استفاده کردند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: تا دی ماه سال گذشته تنها می‌توانستیم یک میلیون بشکه نفت به فروش برسانیم اما خوشبختانه امروز در دوره پسابرجام به شرایطی دست پیدا کردیم که می‌توانیم بیش از دو میلیون بشکه نفت با قیمت هر بشکه 50 دلار به فروش برسانیم.

وی تأکید کرد: در هفته‌های گذشته دولت 3 جلسه خود را به بررسی مسائل مربوط به طرح سلامت اختصاص داد و با گزارش‌های ارائه شده از سوی وزیر بهداشت، بیمه‌ها و سازمان برنامه و بودجه، هشت هزار میلیارد تومان از فروش اوراق بهادار به طرح تحول سلامت اختصاص داده خواهد شد.

جهانگیری متذکر شد: سازمان تأمین اجتماعی برای کمک به طرح سلامت ورود می‌کند و با دستورات وزیر بهداشت اقدامات جدی‌تری در آینده صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار