گزارش/

شاه اسرائیلی ایران را بهتر بشناسید/ حمایت تمام قد محمدرضا پهلوی از رژیم صهیونیستی

محمدرضا پهلوی پس از رسیدن به مسند پادشاهی ایران از هیچ کمکی به رژیم صهیونیستی فروگذار نبود.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از قدرت گرفتن محمدرضا پهلوی بر مسند پادشاهی ایران و برای نشان دادن خوش خدمتی به دولت آمریکا حمایت از رژیم صهیونیستی در دستور کار او قرار گرفت و  به هر نحوی که می توانست از این رژیم حمایت کرد.

او در تمام زمینه‌ها از کمک‌های مالی گرفته تا تأمین انرژی و حتی اجازه ورود دادن به هواپیماهای اسرائیلی بدون مجوزهای لازم به ایران فروگذار نبود و تا توانست به آنها کمک کرد.

** رابطه پنهانی شاه و اسرائیل

محمدرضا پهلوی خواسته بود تا رابطه نزدیکش با رژیم صهیونیستی محرمانه بماند تا ملت ایران نداند رژیمی که به یک کشور اسلامی تجاوز کرده و برای اشغال کامل آن دست به کشتار مردمش زده مورد حمایت همه جانبه حکومت پهلوی است. حمایتی که تحقق آن از مهمترین اهداف کودتای 28 مرداد بود.

شاه اسرائیلی ایران را بهتر بشناسید/ حمایت تمام قد محمدرضا پهلوی از اسرائیل

در زمینه این رابطه سپهبد برزین جانشین فرماندهی وقت نیروی هوایی ارتش ایران گفته است: هواپیماهای اسرائیلی شبانه به ایران می‌آمدند و اصلا به ترمینال‌های فرودگاه مراجعه نمی‌کردند و از مسیر مخصوصی که هیچ کس متوجه حضورشان نمی‌شد به کارهای خود می‌پرداختند و از ایران خارج می‌شدند و یا ایلون مرومی وابسته نظامی اسرائیل در ایران در این خصوص گفته: به ما گفته می‌شد که به مردم بگوییم که آلمانی یا فرانسوی هستیم تا هویت واقعیمان فاش نشود.

همچنین ریچارد نیکسون معاون رییس جمهور وقت آمریکا در خصوص دلیل بازگرداندن شاه به قدرت و انجام کودتای 28 مرداد اعلام کرده که بازگرداندن محمدرضا پهلوی به قدرت برای ما به معنی وجود متحدی قوی در منطقه بود. فراموش نمی‌کنیم که در زمان شاه وقتی همگان در خاورمیانه اسرائیل را تحریم نفتی کرده بودند ایران دست از حمایت اسرائیل برنداشت.

اما خود شاه در این خصوص هیچگاه صحبت نکرد و حتی زمانی که از او پرسیدند که گزارش‌هایی وجود دارد که موشه دایان برای دیدار با شما به ایران آمده است آیا تأیید می‌کنید پاسخ داده است که گزارش‌های زیادی وجود دارد اگر بخواهیم در این باره توضیحی بدهیم بیانیه صادر می‌کنیم.

با این وجود استادی وجود دارد که مقامات ایرانی به خصوص شخص محمدرضا پهلوی با مقامات اسرائلی دائما ملاقات می‌کردند.

نکته جالب در این میان این است که با وجود این که مردم از برخی ملاقت های شاه با مقامات اسرائیلی با خبر بودند حتی توضیح و بیانیه‌ای از این دیدارها در اختیار مردم قرار نمی‌گرفت و تنها نتیجه این رفت و آمدها  این بود که منافع ایران در خدمت رفع نیاز رژیم صهیونیستی قرار داشت که گواه این موضوع صحبت‌های رئیس سابق میز ایران در وزارت امورخارجه آمریکاست که می‌گفت شاه نفت مورد نیاز اسرائیل را تأمین می‌کرد.

حتی در یکی از اسناد کشف شده از لانه جاسوسی به این موضوع اشاره شده است که ایران مقدار زیادی از نفت خود را در اختیار آمریکا و متحدانش قرار می‌دهد، به طوری که 70 درصد نفت اسرائیل از ایران تأمین می‌شود.

**  شاه و کشتار مسلمانان به دست اسرائیل

حمایت‌های رژیم پهلوی از صهیونیست‌ها به همین جا محدود نمی‌شد و در بعد نظامی نیز این رژیم به حمایت از اسرائیل می‌پرداخت که گواه آن جنگ‌هایی بود که اسرائیل با مسلمانان داشت و همه را به خاک و خون می‌کشید که در این میان رژیم پهلوی منابع کشور را صرف حمایت از اسرائیل می‌کرد.

در همین زمینه اسنادی وجود دارد که ثابت می‌کند زمانی که جنگ سال 1967 میلادی میان اعراب و اسرائیل درمی‌گیرد ایران به صورت کمک‌های اطلاعاتی و تسلیحاتی از اسرائیل حمایت می‌کند.

**  زندگی شاهانه اسرائیلی ها در ایران

اما این پایان حمایت‌های محمدرضا پهلوی از اسرائیل نبود. ارتباط نزدیک حکومت پهلوی و رژیم صهیونیستی نه فقط یک حمایت سیاسی- نظامی بود بلکه ایران به بهشتی برای خانواده‌های وابستگان نظامی اسرائیلی تبدیل شده بود که حتی خود اسرائیلی‌های مقیم تهران به این موضوع اذعان داشتند که در ایران به مانند میلیونرهای اروپایی زندگی می‌کنند.

این حمایت و زندگی شاهانه به نحوی بود که  خود اسرائیلی‌ها از این میزان ثروت در کشورشان بی‌بهره بودند در حالیکه مردم ایران در بدترین شرایط امرار معاش می‌کردند.

**  پیروزی انقلاب اسلامی خط پایانی بر چپاول منابع ایران توسط اسرائیل

روزهای منتهی به بهمن 57 فرا می‌رسید و تظاهرات مردمی بر ضد رژیم پهلوی به شدت گسترش می‌یافت اما در این میان اسرائیلی‌ها به خاطر اینکه نمی‌خواستند منافعشان در ایران را از دست بدهند شاه را ترغیب به کشتار و سرکوب مردم می‌کردند که حتی کارشناسان سیاسی آن زمان نیز به این موضوع اذعان داشتند.

شاه اسرائیلی ایران را بهتر بشناسید/ حمایت تمام قد محمدرضا پهلوی از اسرائیل

پس از روی کار آمدن شاپور بختیار و خروج شاه از ایران که اداره امور کشور در دست نخست وزیر قرار گرفت، او از مقامات اسرائیلی درخواست متفاوت کرد و براساس اسناد موجود او از وابستگان رژیم صهیونیستی درخواست کرد تا امام خمینی(ره) را به قتل برسانند.

با وجود تلاش‌های مقامات ایرانی و اسرائیلی برای سرکوب مردم و حذف فیزیکی امام(ره)، این اقدامات ناکام ماند اما چون منافع رژیم صهیونیستی اجازه نمی‌داد تا قبل از پیروزی انقلاب نیروهایش را از ایران بیرون ببرد آنها به حمایت از دولت بختیار ادامه دادند که در همین راستا رئیس موصاد در ایران گفته بود که برنامه ما در ایران این بود که در شرایط بحران برای بیرون رفتن از ایران عجله نکنیم چرا که در این کشور منافع زیادی هم از لحاظ استراتژیکی و هم از لحاظ اقتصادی داشتیم. اگر زود می‌رفتیم و اوضاع آرام می‌شد دیگر قادر به بازگشت به ایران نبودیم.

اما به اذعان خود مقامات اسرائیلی بعد از پیروزی انقلاب این فقط آمریکا نبود که دچار بحران شده و منافعش به خطر افتاده بود چرا که رژیم صهیونیستی نیز در ایران منافع زیادی داشت که درپی این تحولات دیگر نمی توانست آنها را حفظ کند اما هر چه تلاش کرد به اهدافش نرسید.

بی‌شک می‌توان گفت پیروزی انقلاب اسلامی خط پایانی بود بر امتیازدهی ایران به استعمارگرانی چون آمریکا و رژیم صهیونیستی، امتیازاتی که می‌توان از دست دادنشان را حسرتی بزرگ برای این دو کشور دانست.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۱۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر اسراییل ، ان شا الله تا 25 سال دیگه نابود شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار