مشهد؛

تأکید بر فجر آفرینی نسل متعهد امروز

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نسلی که قدم در جامعه می‌گذارد و مسؤولیت برعهده می‌گیرد و خودش را صاحب تعهد می‌بیند بایستی وارد عرصه فجر آفرینی شود.

تأکید بر فجر آفرینی نسل متعهد امروزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم اولین سالگرد شهید مدافع حرم سردار محسن قاجاریان، فرمانده تیپ ۲۱ زرهی امام رضا(ع) در مجتمع رفانیر نیشابور، اظهار داشت: فجر ٣٨ تنها سالگرد پیروزی انقلاب نیست، معمولاً افراد چنین می‌پندارند که فجر تنها سالگرد پیروزی انقلاب است اما این ایام خاطره‌ای است که هم در ذهن کسانی که آن را درک کرده‌اند وجود دارد و هم در ذهن کسانی که آن زمان نبودند با تصویر و صدای آن آشنا شده‌اند.

او ادامه داد: معنای فجر در هر سال این است که نسلی که قدم در جامعه می گذارد و مسئولیت بر عهده می‌گیرد و خودش را صاحب تعهد می‌بیند و بایستی وارد عرصه فجر آفرینی شود.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: برادران و خواهران جوانی که امسال وارد فعالیت‌های اجتماعی می‌شوند امسال رسالت فجر آفرینی را بر عهده دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: فجر در وهله اول تنها یک نماد است که مردم آن را با احساس پاک در ٢٢ بهمن به نمایش می‌گذارند، اما آنچه که مهم است فجر آفرینی نسل امروز است.

علم‌الهدی افزود: امام ما در جریان این انقلاب یک گفتمان، یک ارائه و یک هدف داشت، در سال اول مسئله این بود که نظام شاهنشاهی سقوط کند و انقلاب به وجود بیاید، اما فجر آفرینان امروز که قدم در راه فعالیت‌های اجتماعی گذاشته‌اند بایستی گفتمان، ارائه و آرمان امام را مجددا پیروی کنند.

او ادامه داد: شما فجر آفرینان فجر ٣٨ بایستی سعی کنید علیه افرادی که بر ضد امام و اهداف امام هستند بایستید، چه عناصر خارجی و چه داخلی که می‌خواهند قدرت انقلاب را از بین ببرند و خودشان به دست بگیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری معنای فجر آفرینی را اندیشه امام گرایی دانست و تاکید کرد: در انقلاب اسلامی آنچه که پیروز شد در حقیقت گفتمان امام بود، امام خمینی(ره) در یک دنیایی که گفتمان زور و اشرافیت حاکم بود، سخن از حاکمیت دین زد و به موفقیت رسید.

امام جمعه مشهد گفت: ما در دوره مدرنیته زندگی می‌کردیم یعنی دوره‌ای که انسان‌ها از خدا بریده و خدا را از زندگی حذف کرده‌ بودند، خدا را در سیاست و حاکمیت کنار زدند و حتی خدا را در معیشت و پول و اقتصاد هم منها کردند.

علم‌الهدی بیان داشت: جریان مدرنیسم پیش از ۲۰۰ سال قبل در دنیا وارد شد تا بشر منهای خدا زندگی کند، یعنی اصالت را از خدا گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تاکید کرد: اصالت را به انسان دادند معیشت و اقتصاد را از خدا گرفتند و به ذهن و تجربه و مغز بشر سپردند تا با قدرت درونی خود اقتصاد را فعال کند و معیشتش را تامین کند، مدیریت اجتماعی و سیاسی را از خدا گرفتند و به ذهن، سیاست و جامعه بشر سپردند که سیاست بر ضد خدا و غیر خدا در مقابل خدا قرار گیرد.

او تاکید کرد: غرب مدتی بعد محصول و نتیجه منها سازی خدا را دیدند که نتیجه‌اش لیبرالیسم اقتصادی شد، هر کسی گردن کلفت‌تر باشد حاکم است، هر کس زورمندتر باشد سرمایه و پول در دست اوست و در نهایت هر انسانی جنایت کارتر باشد او قدرتمندتر است.

علم‌الهدی اظهار داشت: وضعیت به اینجا رسید که در دل لیبرال دمکراتی که این خط را پیش برده بود جریان سوسیالیست ظاهر شد و گفت نه سرمایه، نه قدرت و نه پول، انحصار سرمایه و پول از آدم‌ها باید گرفته شود و فقط به جامعه داده شود.

امام جمعه مشهد افزود: در چنین زمانی امام خمینی(ره) قیام کرد، از نقطه استکبار ستیزی، از جنگ با امریکا در سال ۴۳ و مقابله با لایحه ننگین مصونیت مستشاران نظامی آمریکا حرکتشان را شروع کردند.

او با تاکید بر ادامه داشتن این آرمان امام بعد از پیروزی انقلاب گفت: مبارزه به اینجا ختم نشد که در این کشور فقط شاه نباشد، مبارزه به اینجا تمام نشد که در اینجا فقط آمریکا نباشد و دستش از منابع و معادن قطع شود بلکه به اینجا تمام شد که همه حاکمیت‌های غیر خدا حذف  شدود و فقط دین باید حاکم باشد و مردم برای این ، شهید دادند.
انتهای پیام// ر ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.