همکاری افغانستان و نروژ در بخش مهار آب‌های سطحی

رئیس‎جمهور افغانستان در دیدار با وزیر خارجه نروژ خواستار کمک‌های بیشتر این کشور در بخش مهار آب‌های سطحی شد.

همکاری افغانستان و نروژ در بخش مهار آب های سطحیبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمداشرف غنی؛ رئیس‎جمهور افغانستان در دیدار با بورج برندی، وزیر خارجه نروژ خواستار کمک‌های بیشتر این کشور در بخش مهار آب‌های سطحی در کشور شد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، وزیر خارجه نروژ از افزایش عواید حکومت افغانستان با توجه به شرایط دشوار کشور به نیکی یاد کرده تأکید نمود: کشورش به همکاری و کمک هایش با افغانستان در بخش‎های مختلف ادامه می‎دهد.

رئیس ‏جمهورغنی، از همکاری‎های کشور نروژ در عرصه‎های مختلف به‎ویژه از نیروهای آن کشور که در بخش آموزش، با نیروهای امنیتی همکاری می‎نمایند تشکر کرد.

وی هم‎چنان از حمایت و پشتیبانی کشور نروژ از افغانستان در کنفرانس‎های وارسا و بروکسل سپاس‎گزاری نمود.

رئیس‎جمهور محمداشرف غنی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‎های ما مهار آب‎های افغانستان می‎باشد و کشور نروژ دراین زمینه از تجارب خوب برخوردار است.

وی خواهان همکاری و شریک ساختن این تجارب با افغانستان گردید.

وزیر خارجۀ نروژ گفت: کشورش در استفادۀ موثر از آب‎ها و جمع‎آوری تکس و نیز مبارزه با فساد اداری دستاوردهای خوبی دارد و آماده است تا این تجارب را با حکومت افغانستان شریک سازد.

او هم‎چنان افزود: در کنار این بخش‎ها، کمک‎های بیشتر کشورش در بخش معارف معطوف می‎باشد.

وی از رئیس‎جمهور افغانستان دعوت کرد در کنفرانس اسلو که قرار است سال آینده درنروژ  برگزار گردد اشتراک ورزد.

دو طرف روی موضوعات مختلف به‎ویژه مسایل انکشافی، امنیتی، اقدامات جهت تأمین صلح، دورنمای سال ۲۰۱۷ و همکاری‎های منطقوی نیز بحث و تبادل نظر کردند.


انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار