تاجگردون در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مقابله با کشورهای دنیا؛ تَله «ترامپ» برای ایران/ اروپا باید سیاست‌های ترامپ در برجام را کنترل کند

یک عضو فراکسیون امید معتقد است؛ آمریکا قصد دارد با سیاست‌های اخیر خود، ایران را در تله مقابله با کشورهای دنیا قرار دهد.

غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به اقدامات اخیر آمریکا در تحریم 12 شرکت و 133 ایرانی به بهانه فعالیت موشکی ایران واکنش نشان داد.

**سیاست آمریکایی

وی افزود: درست در زمان توافق برجام و در موضوع فعالیت موشکی ایران و علی‌الخصوص موضوع موشک‌های بالستیک تقریبا تمامی گروه‌های داخلی اعتقاد بر این داشتند که توافق برجام محدودیت‌هایی برای فعالیت موشکی ما نخواهد داشت و این مسئله فقط در بحث موشک‌ها با برد کلاهک هسته‌ای خواهد بود.

عضو کمیته ویژه رسیدگی به برجام در مجلس نهم با بیان اینکه ایران در موضوع فعالیت موشکی خود مطابق تعهدات خود در برجام عمل کرده است، تصریح کرد: ‌معتقدم آمریکا سعی دارد از طریق سیاست‌های اخیر خود مسائل داخلی خود را با مسائل ایران خلط کند، تا از این طریق جبرانی بر امور باشد.

**اروپا رفتار آمریکا را پاسخ دهد

تاجگردون تاکید کرد: آن کشورهایی که باید بیش از حد به موضوع برجام بپردازند و مقابل آمریکا بایستند، ما نیستیم بلکه کشورهای اروپایی هستند که باید پاسخگوی رفتار آمریکا باشند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: البته باید به این نکته هم اشاره شود که ایران آن چنان مراودات اقتصادی با آمریکا نداشته که حالا مسائل اخیر این موضوع را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه اظهار داشت:‌ اگر کشورهای اروپایی رفتار آمریکا در اجرای برجام را تأیید کردند قطعا آن وقت ما نقدی جدی بر اجرای برجام خواهیم داشت، چرا که طرف مقابل ما تنها آمریکا نیست. اما اینکه آنها اقدامی کرده‌اند و ما هم باید حتما اقدامی کنیم؛ یک موضوع سبک است و ما نباید در تله آمریکایی ها بیفتیم چرا که آمریکا به دنبال این است تا ما را در تله سیاست‌های خود قرار دهد و از این طریق با سایر کشورها دوست و رفیق شود.

**تله ترامپ


عضو کمیته ویژه رسیدگی به برجام در مجلس نهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اقدامات اخیر آمریکا نمی‌تواند نقض برجام باشد، گفت: خیر، اگر مسئولین کشور اتفاق نظر بر روی این مسئله داشته باشند قطعا نقض برجام خواهد بود و ما هم باید اقدامات خودمان را عملیاتی کنیم.

تاجگردون تصریح کرد:‌ ایران نقطه ضعفی در مقابل آمریکا ندارد و نباید هم داشته باشد اما اینکه ما در تله سیاست‌های آمریکا بیفتیم امری است که مسئولین باید مواظب آن باشند. چرا که بنده معتقدم آمریکا سعی دارد با سیاست‌های اخیر خود ایران را در تله مقابله با کشورهای دنیا قرار دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بابیان اینکه پلن‌های خروج از برجام برای ایران تعریف شده است،‌ بیان داشت: رفتار ما در برجام کاملا مشخص است و ما قوانین به اندازه کافی در این زمینه داریم و همچنین تعهدات برجام هم بسیاری از موارد را مشخص کرده است.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم در پایان خاطرنشان کرد:‌ معتقدم ترامپ در داخل آمریکا تضعیف شده و به دنبال یارگیری است و تنها نقطه تلاقی این مسئله را فعالیت روی ایران می‌داند؛ با این وجود اگر ما احساس کردیم طرف مقابل ما به طور کامل ناقض برجام بوده، ما هم راه بازگشت‌مان کاملا مشخص است و می‌توانیم به سرعت به فعالیت‌‌های هسته‌ای گذشته برگردیم و مسیر خود را ادامه دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار