مشهد؛

بهره مندی ۹۹/۶درصدی جمعیت کاشمر از نعمت آب آشامیدنی سالم

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی کاشمر، از بهره مندی ۹۹/۶درصد جمعیت روستایی این شهرستان از نعمت آب آشامیدنی سالم خبرداد.

بهره مندی ۹۹/۶درصدی جمعیت کاشمر از نعمت آب آشامیدنی سالمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدحسین موذن گفت :از ۵۸ روستا باجمعیت ۶۱هزار و صدنفر در کاشمر ، ۵۵روستا باجمعیت ۶۰هزار و ۸۷۱نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.
او افزود:۵۲روستا در این شهرستان باجمعیت ۵۹هزار و ۸۸۴نفر ، زیر نظر شرکت آب و فاضلاب روستایی است.
موذن اضافه کرد: تنها ۱/۶درصد جمعیت روستایی که شامل سه روستا با جمعیت ۹۸۷نفر، توسط این شرکت اداره نمی شوند.
او با بیان اینکه شهرستان کاشمر از نظر تعداد مشترکین رتبه چهارم استان را دارد، گفت: بعد از مشهد، نیشاربور و تربت جام ، این شهرستان باتعداد ۲۷هزار مشترک در رتبه قابل قبولی قرار گرفته است.
مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی کاشمر خاطرنشان کرد:آب شرب سالم، ۵۵روستا از طریق ۴۰منبع آبی که شامل؛ ۲۴حلقه چاه عمیق، ۹چاه دستی ، ۷دهانه چشمه و ۶۰باب مخزن ذخیره آب با حجم ۱۰هزار و   ۷۶۰ متر مکعب تامین می شود.
او بااشاره به این موضوع که دولت نگاه ویژه ای به روستاییان دارد ، افزود:باتوجه به اعتباری که در پایان سال ۹۴اختصاص یافت، توانستیم اقدامات موثری شامل حفر و بهره برداری از ۳حلقه چاه
- حصارکشی اطراف ۷مخزن به طول ۹۲۰متر - احداث ۷باب مخزن بتنی زمینی با حجم ۲هزار و ۲۰۰متر مکعب - اجرای خط انتقال و شبکه توزیع آب با ۴۴هزار و ۱۰۰متر - احداث ۶۵باب حوضچه‌ شیرآلات -اجرای هزار و ۵۸۵متر شبکه برق و نصب ۴دستگاه ترانس - احداث ۳ایستگاه پمپاژ - خرید، نصب و راه اندازی یک دستگاه آب شرینکن با ظرفیت ۲۵متر مکعب با اعتبار۵میلیارد و ۳۳۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان زمینه آبرسانی در سطح روستاها انجام شود.
موذن در ادامه به افتتاح ۲پروژه آبرسانی در دهه فجر اشاره کرد و گفت:افتتاح پروژه آبرسانی به مجتمع اوندر که شامل روستاهای قصون، اوندر، توندر، خضرآباد، خضر بیک و دهمیان و همچنین پروژه آبرسانی به روستای نامق که بالغ بر ۱میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان هزینه شده است.
او به پروژه نیمه تمام شرکت آب و فاضلاب روستایی کاشمر اشاره و افزود:در بخش مرکزی ، پروژه آبرسانی پایین ولایت است که امیدواریم با تخصیص اعتبار در سال آینده بزودی شاهد افتتاح این پروژه نیز باشیم.
انتهای پیام// و ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار