در دیدار وزرای خارجه و نفت ونزوئلا؛

ظریف: تلاش‌های ونزوئلا از عوامل حفظ سطح کنونی قیمت نفت بوده است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزرای خارجه و نفت ونزوئلا گفت: تلاش‌های ونزوئلا یکی از عوامل حفظ سطح کنونی قیمت نفت بوده است.

ظریف: تلاش‌های ونزوئلا از عوامل حفظ سطح کنونی قیمت نفت بوده است
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، وز سه شنبه ایرنا، محمد جواد ظریف در دیدار خانم «دلسین آئوینا رودریگز» وزیر خارجه و آقای «مارتینز» وزیر نفت جمهوری بولیواری ونزوئلا که برای دیداری رسمی و رایزنی و گفت وگو با مقامات ایران به تهران سفر کرده اند، این مطلب را مطرح کرد.

وی ضمن ابراز رضایت از روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا، از تلاش های کاراکاس به عنوان ریاست جنبش غیر متعهدها قدردانی کرد و آمادگی ایران را برای حمایت از همکاری های بین المللی در جهت کاهش تنش ها و نیز تداوم توافق در خصوص قیمت نفت که باعث حفظ منافع کشورهای عضو و نیز غیر عضو اوپک می شود، اعلام داشت.

وزیر خارجه ونزوئلا هم ضمن ابراز خرسندی از سفر به تهران و دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت: ما در ادامه یک سفر دوره ای به تهران آمده ایم و هدفمان رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل نفتی و نیز در چارچوب جنبش غیر متعهدها است.

رودریگز روابط با جمهوری اسلامی ایران را برای کشورش راهبردی توصیف کرد و افزود: ونزوئلا به عنوان ریاست جنبش غیر متعهدها ضمن ابراز همبستگی با ملت بزرگ ایران، بر این اعتقاد است که تهدیدات ابراز شده علیه ایران هیچ صدمه ای را متوجه ملت ایران نخواهد کرد.

به گزارش کانال سخنگوی وزارت امورخارجه، هیات عالیرتبه ونزوئلا قرار است امروز با وزیر نفت کشورمان هم دیدار و گفت وگو کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار