امیر دریادار سیاری:

ایران توان ساخت زیر دریایی دارد/اجازه نمی‌دهیم احدی به آب‌های سرزمین ما نزدیک شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز ما توانمندی ساخت زیر دریایی در کشورمان را داریم و دنیا باور نمی‌کرد که ما ناو شکن بسازیم.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در همایش مدیریت جهادی که در دانشگاه دفاع ملی برگزار شد عنوان داشت: اجازه نمی‌دهیم احدی نسبت به آب‌های سرزمین ما نزدیک و یا مرتکب خلافی در آبهای ما شود.

وی افزود: برای تکلیفی که به عهده ما واگذار شده است دو موضوع را در دستور کار داشتیم و توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی مدنظرمان بود .
دریادار سیاری گفت:  علت اهمیت امنیت دریای و توسعه سواحل مکران این است که شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، باب المندب، دریای سرخ، مدیترانه و هند جنوبی اینها مناطق خطوط مواصلاتی کشور ما برای صادرات و واردات است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با عنوان اینکه نیروی دریای با همکاری وزارت دفاع و دانشگاههای کشور به سمت ساخت تجهیزات جدید پیش می‌رود گفت: ما در خزر امکانات نداشتیم و الان یک ناوتیو مقتدر و ناوشکن و ناو موشک انداز در خزر داریم؛بدانید که دنیا باور نمی‌کرد که ما ناو شکن بسازیم و ما با کمترین امکانات استقلال پیدا کردیم؛ ما تعمیرات سنگین و اساسی انجام دادیم و به شناورهایمان 7 تا 8 هزار کیلومتر مصونیت دادیم که از سواحل ما دور می‌شوند. ناوگروه 44 ما امیدی نیک را دور زد و وارد اقیانوس اطلس شد و دنیا باور نمی‌کند ما به اینجا رسیده باشیم.

سیاری با بیان اینکه ما توانمندی ساخت زیر دریایی را در کشورمان داریم ادامه اد: دنیا باور نمی‌کرد و امروز ما زیر دریایی می‌سازیم و زیر دریایی ما بالاترین سطح فناوری را در جهان به خودش اختصاص می‌دهد.علی رغم همه محدودیت‌ها که بوده ما استقلال پیدا کرده‌ایم.

وی گفت: آنقدر تبلیغات منفی علیه ما در دنیا کرده‌اند و فکر می‌کنند ما جور دیگری هستیم و شما می‌بینید ما با برخی کشورها رزمایش مشترک انجام می‌دهیم و  کشورها رزمایش مشترک با کسی انجام می‌دهند که توانمندیش را قبول داشته و بتوانند زبان همدیگر را بفهمند. امروز دنیا ما را باور دارد و به عنوان یکی از عناصر موثر در برقراری امنیت و مقابله باتروریسم جهانی در منطقه می‌داند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: ما تا به امروز 3850 کشتی نفت‌کش در خلیج عدن و در مقابل دزدان دریایی اسکورت کردیم تا چرخ اقتصادی جهان بچرخد و کسی باور نمی‌کرد. ما توانستیم خطوط مواصلاتی خود را حفظ کنیم و به 25 کشتی کشورهای دنیا کمک کنیم و یک کشتی چین را که دزدیده بودند را نجات دادیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
سلام برامیر شجاع سیاری که همیشه مقتدارانه صحبت میکند وهمیشه پرکار وفعال است
آخرین اخبار