در حاشیه نشست هیات دولت؛

امیری: زمان قطعی ارائه لایحه جامع انتخابات به مجلس قابل پیش‌بینی نیست

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت همواره تلاش می‌کند تا این لایحه جامع انتخاباتی را به صحن علنی مجلس بیاورد اما همچنان زمان نتیجه گیری قطعی این لایحه قابل پیش بینی نیست.

امیری: زمان قطعی ارائه لایحه جامع انتخابات به مجلس قابل پیش‌بینی نیست

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه نشست هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: دولت در اوایل آذرماه برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری لایحه ای را به مجلس فرستاد تا 1.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برداشت و به اشتغال مناطق روستایی و عشایری اختصاص یابد.

وی افزود: این لایحه با دو فوریت به مجلس تقدیم شد که یک فوریت آن به تصویب نمایندگان رسید و در حال حاضر در دستور کار مجلس است.

معاون امور مجلس رییس جمهور تاکید کرد: موضوع اشتغال برای دولت بسیار مهم است، دولت باید برای جوانان به ویژه در مناطق عشایری و روستایی اشتغال ایجاد کند به همین دلیل از مجلس درخواست کرد که این لایحه را در اولویت کار خود قرار دهد.

امیری افزود: در حال حاضر که مجلس بررسی و تصویب لایحه برنامه ششم توسعه را به پایان رسانده است، امیدواریم در هفته های آینده این لایحه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و اجازه برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی را به دولت بدهند.

وی ادامه داد: برنامه نحوه هزینه کرد و چگونگی ایجاد اشتغال با این اعتبار در دولت کاملا آماده و فراهم است و امیدواریم مجلس به محض این که این لایحه را تصویب کند در حوزه اشتعال روستایی تحول قابل توجهی داشته باشیم.

امیری با اشاره به آخرین وضعیت لایحه جامع انتخابات کشور گفت: این لایحه همچنان در دستور کار کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت است.

وی افزود: با توجه به اینکه این لایحه باید با سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب تطبیق داده شود همچنان در حال بررسی است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دولت همواره تلاش می‌کند تا این لایحه جامع انتخاباتی را به صحن علنی مجلس بیاورد اما همچنان زمان نتیجه گیری قطعی این لایحه قابل پیش بینی نیست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار