در حاشیه نشست هیات دولت؛

چیت‌چیان: بهره برداری از نیروگاه 10مگاواتی برق اصفهان تا دو هفته دیگر

وزیر نیرو گفت: طی دو هفته آینده نیروگاه بعدی با ظرفیت 10 مگاوات در اصفهان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید چیت چیان وزیر نیرو در حاشیه نشست هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: دولت یازدهم در مسائل محیط زیستی یک تاکید ویژه داشته است و این مساله در کانون سیاست های دولت و وزارت نیرو قرار دارد.

وی  افزود: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر از اهداف بسیار مهم وزارت نیرو است، قبل از افتتاح دو نیروگاهی که اخیرا در همدان راه اندازی شد؛ بزرگترین سایت خورشیدی ما ظرفیت یک مگاوات تولید برق داشت که خوشبختانه در اوایل هفته جاری در همدان دو نیروگاه هرکدام با هفت مگاوات ظرفیت تولید برق به بهره برداری رسید.

چیت چیان تاکید کرد: ان شاء الله طی دو هفته آینده نیروگاه بعدی با ظرفیت 10 مگاوات در اصفهان به بهره برداری خواهد رسید و این روند با سرعت ادامه پیدا خواهد کرد.

وزیر نیرو اضافه کرد: نیروگاهی که در همدان ساخته شد با سرمایه گذاری خارجی بوده، در حال حاضر بیش از سه میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در امر انرژی های نو توسط خارجی ها درخواست سرمایه گذاری شده و این ها در معاونت سرمایه گذاری خارجی وزارت اقتصاد و دارایی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در چارچوب این سه میلیارد دلار تا کنون هزار و 400 مگاوات قرارداد احداث نیروگاه ها توسط سرمایه گذاران خارجی با سازمان انرژی های نو ایران نهایی شده است. در حال حاضر سایت 700 مگاوات نیروگاه های تجدید پذیر فعال است و قرارداد 400 مگاوات نیز به زودی امضا می شود.

چیت چیان خاطرنشان کرد: تا پایان سال، یک سایت 50 مگاواتی نیروگاه بادی نیز در اطراف قزوین به بهره برداری می رسد.

وزیر نیرو در پایان خاطر نشان کرد: آن چیزی که مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه ششم توسعه به تصویب رسانده، اگر به تایید شورای نگهبان برسد، قرار است براساس آن پنج درصد ظرفیت نیروگاه های کل کشور به انرژی های تجدید پذیر اختصاص پیدا کند که تصور می کنم حتما به این هدف دست خواهیم یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار