در حاشیه نشست هیات دولت؛

دانش آشتیانی: رقم قطعی اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان را نمی‌توانیم اعلام کنیم/تغییری درباره تعداد مقاطع تحصیلی در دستور کار نیست

وزیر آموزش و پرورش گفت: میزان عدد و رقم قطعی اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان را نمی‌توانیم اعلام کنیم.

دانش آشتیانی: میزان رقم قطعی اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان را نمی‌توانم اعلام کنم
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به مطالبات معوق فرهنگیان گفت: تا به امروز نزدیک به 2700 میلیارد تومان بابت این مطالبات به فرهنگیان داده شده است که شامل پاداش بازنشستگان تا سال 94 نیز می‌شود.

وی افزود: حقوق سرباز معلمان و حق‌التدریسان نیز جزء همین مطالبات معوق می‌شود که به دنبال پیگیری و پرداخت آن هستیم.

دانش آشتیانی درباره وضعیت مطالبات بازنشستگان اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی در ردیف بودجه مطالبات این قشر را قرار نداده بودند که با مشکلاتی روبرو شد، با این سازمان مذکور صحبت کردیم تا مطالبات آنان پرداخت شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته تا به امروز هیات امنای این صندوق تغییر کرد، در مجلس شورای اسلامی نیز کمیته تحقیق و تفحص در این باره تشکیل شد و متعهد شدند که گزارشات کامل را با همکاری همدیگر ارائه دهند.

وی افزود: براساس گزارشاتی که ما از مقامات امنیتی و اطلاعاتی دریافت کردیم بسیار روشن بود و با بانک سرمایه همکاری‌های لازم درباره کسانی که وام‌هایی را دریافت کرده بودند انجام شد.

دانش آشتیانی تأکید کرد: با توجه به شکایت‌هایی که انجام شد برخی‌ها در این پرونده که نزدیک به 3 الی 4 نفر می‌شوند، بازداشت شدند البته تعداد شرکت‌هایی که وام دریافت کردند بسیار است و می‌توان گفت این شرکت‌ها صوری است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ما نمی‌توانیم عدد و رقم قطعی را اعلام کنیم چرا که رقم‌های متعددی مطرح شده است، با توجه به اینکه گفته می‌شود 8 هزار میلیارد تومان یک بخش آن اصل وام و سودش است، تا امروز پیگیری‌های قضایی انجام شده و باید ببینیم که دادگاه چه زمانی به نتیجه میرسد.

وی درباره توزیع شیر رایگان در مدارس گفت: با توجه به بودجه‌ای که سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این باره لحاظ کرد ما به استان‌ها ابلاغ کردیم و در حال حاضر این شیرهای رایگان در مدارس توزیع می‌شود، اما صددرصد بودجه آن پرداخت نشده و همچنان پیگیر آن هستیم.

دانش آشتیانی با رد اینکه گفته می‌شود سیستم آموزشی کشور تغییر کرده است گفت: تغییری درباره تعداد مقاطع در دستور نیست اما در اجرای سند تحول آموزش و پرورش تغییراتی در روش‌ها و فرایندهای آموزشی وجود دارد.

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
اموزش و پرورش این مملکت درست بشو نیست
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۵۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
اگه میزان اختلاس را نمیتونید اعلام کنیدلطفا میزان معوقات را اعلام کنید
آخرین اخبار