ابراز نگرانی بلژیک از گسترش افراط گرایی مورد حمایت عربستان در مساجد این کشور

مرکز نظارت بر تروریسم در بلژیک درباره گسترش افراط گرایی مورد حمایت عربستان سعودی در مساجد بلژیک ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ مرکز بحران ملی اکام بلژیک "OCAM" گفت نگاه افراطی وهابیت در شماری از مساجد بلژیک رو به گسترش است و این حرکت از سوی عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس مورد حمایت مالی قرار می گیرد.

بلژیک از زمان سه حمله انتحاری بمب گذاری در فرودگاه زاونتم و متروی بروکسل در ماه مارس سال 2016 که به کشته شدن 32 نفر منجر شد در وضع اضطراری قرار گرفته است.

این مرکز بحران در این گزارش نوشت ما معتقدیم شمار فزاینده ای از مساجد و مراکز اسلامی در بلژیک، مانند دیگر نقاط اروپا، تحت نفوذ وهابیت که دستگاهی برای تبلیغ سلفی‌گری است قرار دارد.

عربستان سعودی مهد وهابیت است، که به الهام بخشی ایدئولوژی افراط گرایی در سراسر جهان اسلام متهم شده است.

این گزارش رسمی از بلژیک بیان می کند مقامات سعودی طرح کمک مالی سخاوتمندانه ای برای دانشجویان مسلمان از دیگر کشورها طراحی کرده اند.

در این گزارش نوشته شده است این دانشجویان به شدت تشویق می شوند تا به امام های مساجد خود در بلژیک تبدیل شده و یا در تبلیغ وهابیت در بلژیک و یا در مناطق فرانسوی و یا هلندی زبان فعالیت کنند.

این گزارش تاکید می کند مقامات سعودی و دستگاه وهابیت به دنبال این هستند تا نفوذ وهابیت را در جوامع مسلمان در اروپا تقویت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار