کاخ سفید: ترامپ به دنبال روابط سازنده با چين است

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد رئیس جمهور آمریکا به دنبال روابط سازنده با چین است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شون اسپایسر در نشست خبری در جمع خبرنگاران در واشنگتن درباره چشم انداز روابط آمریکا و چین گفت: کاملا روشن است که روابط با چین برای ما بسیار مهم است. رئیس جمهور ترامپ بارها درباره چین سخن گفته است و به منافع اقتصادی و ملی واقف است که در این زمینه مطرح است و اینکه شرکتهای آمریکایی دوست دارند به بازارهای چین دسترسی داشته باشند.

درعین حال، او به منافع ملی کشور توجه دارد. ایشان هرکاری که بتوانندانجام می دهند تا ما روابطی سازنده و مثمرثمر با چین داشته باشیم و به دنبال آن است که راههایی برای این منظور پیدا کند.

وی در ادامه بر لزوم مقابله جدی با جرم و جنایت در آمریکا تاکید کرد. شون اسپایسر در نشست خبری در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفت: امروز رئیس جمهور ترامپ مراسم تحلیف جف سشنز را برای دادستان کلی آمریکا برگزار کرد. او دادستانی باتجربه است و رئیس جمهور او را برای تصدی این مسئولیت در جایگاه عالیترین دادستان آمریکا درنظر گرفته است.

پس از این مراسم، رئیس جمهور ترامپ، سه دستور ریاستی امضاء کرد که برای محافظت از نیروهای امنیتی و انتظامی است که هرروز جانشان را به خطر می اندازند تا از مردم محافظت کنند، جرم و جنایت را کاهش بدهد و با خشونت مقابله کنند.

بر اساس دستور اول ریاستی به دادستان کل جدید آمریکا دستور داده شده است تا راهبردی برای پیگرد قضائی افرادی تدوین کند که علیه نیروهای امنیتی و انتظامی به اقدامات خشونت آمیز مبادرت می کنند. ما باید از کسانی که از ما محافظت می کنند به گونه بهتری محافظت کنند.

نیروهای امنیتی و انتظامی ما باید بدانند که ما صددرصد حامی آنها هستند آنهم درحالی که آنها درخیابانهای ما گشت زنی می کنند. متاسفانه همواره اینطور نبوده است. مقامات دستگاههای امنیتی و انتظامی از فقدان حمایتها در دولت سابق (آمریکا) شاکی بوده اند.

نبود این حمایتها سبب تضعیف روحیه بسیاری از افسران می شود و دربرخی از موارد سبب می شود آنها مایوس شوند و با گروههای محلی تعامل نداشته باشند که این مسئله نیز به نوبه خود سبب بروز اسیبها و مشکلات بیشتر می شود.

ضروری است نیروهای امنیتی و انتظامی در سطح فدرال و ایالتی، به گونه بهتری اطلاعاتشان را با هم به اشتراک بگذارند و اقداماتشان را هماهنگ کنند تا به صورت بهتری از مردم محافظت کنند. دستور صادر شده دقیقا برای تقویت این روند است و رویکردی کلی نگرانه دارد که کل دستگاههای دولتی را مدنظر دارد.

در عین حال براساس این دستور به وزارت دادگستری و دیگر نهادهای دولت فدرال دستور داده شده است تا راههایی برای کاهش دادن اقدامات خشونت آمیز علیه نیروهای امنیتی و انتظامی پیدا کنند. اسپایسر در ادامه افزود: براساس دستور دوم، یک نیروی عمل ایجاد می شود که هدایت آن را دادستان کل جدید آمریکا برعهده خواهد داشت و ماموریت ان کاهش دادن جرم و جنایت و ارتقای امنیت عمومی در سراسر آمریکا است.

اعضای این کارگروه باید به همراه هم، باید توصیه های مشخصی ارائه کنند که براساس آن، قوانین فدرال کنونی تغییر کند تا اینکه از بروز جرم و جنایت جلوگیری شود و امنیت عمومی ارتقاء پیدا کند و روابط کاری قویتری با همکاران ایالتی و محلی در آمریکا ایجاد شود. رئیس جمهور ترامپ به این کارگروه دستور داده است تا راهبردی قاعده مند تدوین کند که براساس آن، به محافظت بهتر از مردم امریکا کمک شود.

افزایش فزاینده آمار جرم و جنایت سبب شده است جوامع و گروهها در آمریکا نابود شوند. در هشت سال گذشته شاهد آن بوده ایم که تمرکز بر نظم و قانون کاهش یافته است. اما در دولت جدید، کاهش جرم و جنایت، اولویتی اساسی خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار