لاریجانی در کرمان؛

با نقض توافق هسته ای، ایران تعهدی به آژانس نخواهد داشت

رییس مجلس شورای اسلامی در جمع مردم کرمان گفت: اگر دشمنان توافق هسته ای را نقض کنند ملت ایران راه گذشته را به سرعت پیش خواهد گرفت و هیچ تعهدی نسبت به آژانس نخواهد داشت.

با نقض توافق هسته ای، ایران تعهدی به آژانس نخواهد داشتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر دو روزه به استان کرمان، ظهر امروز (جمعه، 22 بهمن ماه) در مراسم نکوداشت سی و هشتمین پیروزی انقلاب اسلامی در جمع مردم کرمان با انتقاد از اظهارات برخی مقامات کشورهای غربی گفت: این روزها شنیده ایم برخی حرف های نسنجیده ای نسبت به انقلاب و حرکت ملت ایران زده اند از این رو مقامات آمریکایی حرف هایی را مطرح کرده اند که خودشان می دانند که در مقابل غیرت ملت ایران کارساز نیست. 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این افراد اظهاراتی را مطرح می کنند مبنی بر اینکه ما سخت گیری های بیشتری را علیه ایران اعمال می کنیم اما باید در پاسخ به این اظهارات بگویم شما نمی توانید دست به چنین اقداماتی بزنید زیرا در توافق هسته ای، کشورهای زیادی دخیل هستند. 

لاریجانی ادامه داد: اگر مقامات آمریکایی روزی چنین قصدی را داشته باشند قطعا خودشان زیان خواهند کرد زیرا ملت ایران راه گذشته خود را با سرعت بیشتری دنبال خواهد کرد. 

وی تصریح کرد: مقامات آمریکایی بدانند که اگر به دنبال مخدوش کردن برجام باشند، ایران در مقابل این اقدام، دیگر هیچ تعهدی نسبت به آژانس نخواهد داشت، از طرفی دیگر این افراد می گویند که ما توافق بدی را با ایران انجام دادیم اما این مقامات باید مراقب باشند که در مسیری قرار نگیرند که مشکلات خود را افزایش دهند. 

وی خطاب به مقامات آمریکایی ادامه داد: ما برای صیانت از دانش هسته ای خود راسخ هستیم، تصور نکنید که می توانید ملت ایران را از مسیر خود جدا کنید ما یک راه روشن را دنبال می کنیم و اگر آمریکایی ها و غربی ها به چارچوب توافق هسته ای احترام گذاشته و به دنبال بهانه نباشند، این امر به نفع خودشان هم خواهد بود. 

لاریجانی افزود: آمریکایی ها تصور نکنند که با این دست اقدامات و اظهارات می توانند ایران را مشغول کرده تا از مسائل منطقه ای غافل شود اما آن ها بدانند که ما وظیفه داریم که از مردم فلسطین دفاع کنیم و این موضوع را هیچ گاه فراموش نخواهیم کرد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما موظف هستیم که در مقابل تروریست ها بایستیم همان هایی که آمریکایی ها به وجود آورده اند به طوری که رقیب رئیس جمهور آمریکا در ایام انتخابات اعلام کرد که ما داعش را به وجود آورده ایم ، ما وظیفه داریم که در مقابل تروریست ها بایستیم و این مسئله بخشی از امنیت ملی ما است. 

وی ادامه داد: ایران در مسائل منطقه ای مانند مسئله هسته ای راه روشنی را دنبال می کند به طوری که جمهوری اسلامی امروز از ظرفیت های خوبی در عرصه منطقه ای برخوردار است که این مسئله در سایه هدایت های رهبر معظم انقلاب به وجود آمده که امروز تمام ظرفیت های ایران بالنده شده است. 

لاریجانی گفت: مردم ایران امروز ملتی قدرتمند و عزتمند در منطقه هستند و قطعا اگر بخش های اقتصادی کشور سامان یابد، شرایط ما در منطقه تغییر خواهد کرد. 

رئیس قوه مقننه خطاب به مردم کرمان ادامه داد: امروز شما به مناسبت سالگرد انقلاب اسلامی که با ایام فاطمیه همزمان شده، در راهپیمایی شرکت کردید زیرا انقلاب را از خودتان می دانید و می خواهید از آن دفاع کنید از طرفی دیگر بدون تردید انقلاب اسلامی بزرگترین حادثه قرن ما است و این مسئله لرزه هایی را به ساختار قدرت های جهانی انداخت به طوری که در 38 سال قبل زمانی که ملت ایران قیام کرد، شرایط دنیا مانند امروز نبود و دو قطب قدرتمند یعنی شوروی و آمریکا دنیا را در دست داشتند و کشورهای را بین خود تقسیم کرده بودند و در این مسیر حکومت شاه نیز یکی از اقمار آمریکا بود و کسی فکر آن را نمی کرد که کشوری از نفوذ این دو قدرت بیرون بیاید اما ملت ایران فقط برای نصرت الهی قیام کرد و به قدرت های بزرگ آن دوران تکیه نکرد، آن موقع بود که وعده الهی محقق شد و خداوند مردم ایران را یاری کرد. 

لاریجانی تصریح کرد: ملت ایران به این وعده خداوند و سخنان پیشوای بزرگ امام خمینی (ره) اطمینان داشت و راه درست و الهی را برگزید و به جای تکیه به شرق و غرب، به خداوند تکیه کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، یک انقلاب ویژه متکی بر تفکر اسلامی بود، افزود: پس از انقلاب مردم قدرت های جهانی دسایس زیادی را علیه ملت ایران انجام دادند به طوری که در ابتدا به دنبال دخالت های سیاسی و رفتارهای ایذایی بودند تا شرایط درونی کشور را به هم بریزند، حتی در این مسیر اقداماتی از جمله حمایت از تجزیه طلبان را صورت دادند و گروهک های تروریستی را به جان ملت انداختند که در این رابطه جمعیت زیادی از مردم به شهادت رسیدند، از طرفی دیگر کشورهای قدرتمند به دنبال اجرای کودتا در کشور بودند که متاسفانه برخی افراد حاضر در انقلاب نیز فریب این مسائل را خوردند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از دسایس کشورهای قدرتمند در اوایل انقلاب این بود که از درون انقلاب را از بین ببرند اما نیروهای انقلابی و جوانان جان بر کف و نیروهای دفاع در این عرصه حضور یافته و دسایس را خنثی کردند، آن وقت بود که شکوه استقلال و جمهوریت نظام اسلامی زیر سایه تفکر اسلامی تثبیت شد و قدرت ها متوجه شدند که نیروهای بالنده نظام با دسایس سیاسی از هم پاشیده نمی شوند به همین دلیل به فکر راه ها و اقدامات دیگری افتادند که یکی از آن ها فشار نظامی خارجی، علیه انقلاب اسلامی بود و آن ها در این مسیر از صدام حمایت کرده و جنگ را به راه انداختند. 

وی گفت: در دوران 8 سال جنگ تحمیلی، شرق و غرب پشت سر صدام قرار گرفتند و برخی کشورهای عربی که امروز نیز کارهای نادرستی را انجام می دهند از عراق حمایت کردند اما ملت ایران طی این جنگ، بر خواسته ها و تفکر خود پافشاری کرد و در این مسیر هزینه زیادی را دادیم اما ملت ایستادگی کرد تا به کشورهای شرق و غرب بفهماند که جمهوری اسلامی با جنگ و اقدامات نظامی نمی شکند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه ملت ایران در عرصه جنگ نیز یک بار دیگر در آزمونی بزرگ موفق شد و اراده قدرت های بزرگ را شکست و صدام را از سرزمین خود بیرون راندند که در این مرحله کشورهای بزرگ متوجه شدند که با ایران غیور و شجاع نمی توانند بجنگند که ای مسئله دستاورد بزرگی بود که سایه جنگ را از ایران دور کرد و امروز دیگر کسی جرأت جنگ و حمله علیه ایران را ندارد. 

لاریجانی تصریح کرد: آن هایی که می گفتند که ایران محور شرارت در منطقه است چرا مانند افغانستان، عراق و لبنان، به ما حمله نکردند که این مسئله به این دلیل بود که ایران در جنگ 8 ساله در آزمون بزرگی موفق شد و به جهانیان درسی داد که با ملت ایران نمی توانند بجنگند.   

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی ملت ایران علاوه بر دسایس کشورهای غربی با تحریم ها نیز رو به رو بود و این کشورها در دوران جنگ به ما سلاح نمی دادند که این مسئل نشان دهنده آن است که ما باید بر تقویت بنیه دفاعی کشور به ویژه حوزه موشکی تکیه کنیم چون این موضوع یک دستاورد ملی برای ما است حال این سوال در شرایط کنونی پیش می آید که آیا کشورهای قدرتمند امروز دیگر دست از شیطنت برداشته اند که در پاسخ باید گفت که آن ها راه های دیگری را برای مقابله با جمهوری اسلامی دنبال می کنند و ما در 15 سال اخیر گرفتار رفتار بدخیم این کشورها هستیم. 

لاریجانی ادامه داد: این کشورها در سال های اخیر ماجراجویی های جدیدی را در زمینه های مختلف از جمله موضوعات نظامی، دفاعی و حقوق بشر به راه انداخته اند این در حالی است که این کشورهای مدعی هیچ واکنشی به دوستان منطقه خود نشان نمی دهند که آن ها در تاریخ حکومتشان حتی یک رأی گیری و انتخابات هم نداشته اند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در مسئله هسته ای نیز در 12 سال اخیر مشکلات بسیار زیادی را برای جمهوری اسلامی ایجاد کرده اند حال این سوال پیش می آید که آیا این کشورها نمی دانستند که ایران به دنبال فعالیت صلح آمیز هسته ای است، در پاسخ باید گفت که آن ها چون از راه های دیگر حریف ملت ایران نشده اند، به بهانه هسته ای به دنبال فشارهای بین المللی و تحریم علیه کشورمان بودند تا در زمینه اقتصادی، اراده ملت را بشکنند که این مسئله یک آزمون بزرگ برای ملت ایران است که اگر مردم در این مرحله نیز موفق شوند دیگر هیچ تهدیدی سراغ جمهوری اسلامی نخواهد آمد.   

لاریجانی گفت: دشمنان به دنبال آن هستند که ایران در حوزه اقتصاد موفق نباشد که در این عرصه اگر ملت با غیرت در صحنه حضور داشته باشد و در حوزه اقتصادی نیز مشارکت کند، دسایس آن ها با شکست رو به رو خواهد شد و ان شاءالله این روز را خواهیم دید.

وی ادامه داد: آن ها با اعمال تحریم ها علیه ایران به دنبال آن بودند که ما نتوانیم روی پای خود بایستیم که قطعا اگر در برابر این تحریم ها درست عمل کنیم، می توانیم به استقلال اقتصادی برسیم البته در 38 سال گذشته با بهره گیری از تفکر استقلال خواهانه امام خمینی (ره) کارهای زیادی در عرصه های مختلف از جمله توسعه زیرساخت ها، توجه به روستاها، توسعه حوزه بهداشت و درمان، ساخت کارخانه، توسعه صنعت نفت و گاز، تقویت امور نظامی، گسترش صنعت ساختمان سازی صورت گرفته، از طرف دیگر دانشگاه ها توسعه چشمگیری پیدا کرده و امروز ما در داخل کشور حدود 5 میلیون دانشجو داریم که اگر از این ظرفیت ها در عرصه سازندگی استفاده کنیم جهش بزرگی در اقتصاد رخ می دهد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا مدیران باید به فکر استفاده از نسل خلاق و جوان و کارآفرینان در حوزه فناوری های جدید باشند، حال اگر پس از توافق هسته ای زمینه مراودات اقتصادی با کشورهای دیگر فراهم شده ما باید به دنبال وارد کردن فناوری های جدید به داخل کشور باشیم. 

لاریجانی با بیان اینکه راه نجات کشور در گرو حمایت از اقتصاد مقاومتی است، گفت: دولت ها باید به جای امر و نهی کردن در حوزه اقتصادی، هدایت امور را برعهده بگیرند و کار را باید به دست مردم دهند از این رو قطعا اگر شرکت های دولتی بزرگ باشند، زمینه رقابت گرفته می شود. از طرفی دیگر در این عرصه، مسئله صادرات باید مبنا قرار گیرد و مجلس و دولت مصمم هستند که زمینه های لازم را در این حوزه فراهم کنند به طوری که در برنامه ششم توسعه نیز سهم زیادی برای امور کشاورزی و صنعتی ایجاد شده است. 

وی ادامه داد: به طور حتم راه آینده کشور از مسیر سهل کردن ورود مردم به عرصه اقتصاد می گذرد که خوشبختانه در استان کرمان اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت های استان کرمان در حوزه های صنعت، معدن و کشاورزی و وجود نیروهای خلاق و مبتکر در سطح مسئولان استان و نمایندگان مجلس، آینده کرمان بسیار روشن است و امیدواریم در سایه رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای و همت و غیرت ملت ایران، کشور در این مرحله نیز سرافراز باشد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
نقض کنند دقیقا یعنی چی
آخرین اخبار