کرمان؛

برجام، ناموفق در سرمایه گذاری خارجی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت :در مسئله برجام در حوزه هایی از جمله رفع تحریم های بانکی و سرمایه گذاری خارجی ناموفق بودیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دکتر محمدرضا پورابراهیمی در دیدار مردمی با مردم مسجد حضرت پیغمبر (ص) گفت: جمهوری اسلامی در حوزه های علم و دانش و فناوری در حوزه پزشکی،نانو، هسته ای و نظامی نسبت به اوایل انقلاب موفقیت های بسیاری کسب کرده که می توان گفت ثمره انقلاب اسلامی خودباوری است، مردم باور کردن که می توانند عزت و اقتدار خود را خودشان بسازند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نقاط ضعفی که در حوزه مسائل اقتصادی در کشور وجود دارد بیان کرد: در این حوزه این ظرفیت وجود دارد که بتوانیم مشکلات اقتصادی را در کشور حل کنیم البته دشمنان در این عرصه کارشکنی های زیادی برای شکست اقتصاد کشورمان انجام دادند.

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به تلاش های انجام شده در بحث برجام ابراز کرد: تمام مذاکرات ما در بحث برجام در راستای برطرف شدن مسائل اقتصادی کشور بود از جمله تحریم های ظالمانه ی فروش نفت خام، بانک مرکزی، کشتی رانی و حمل و نقل دریایی که دراین خصوص در بخش های فروش نفت به جایگاه قبلی در اوپک برگشتیم و به نحوی موفق بوده ایم اما در حوزه های از جمله رفع تحریم های بانکی و سرمایه گذاری خارجی ناموفق بودیم.

پورابراهیمی 30 درصد از مشکلات اقتصادی را مرتبط با موارد خارج از کشوردانست و بیان کرد؛ 70 درصد از مشکلات اقتصادی به داخل کشورمربوط است وبرای این موضوع باید یک رویکرد تحولی و اصلاح ساختار در بحث اقتصادی ایجاد کرد که در برنامه ششم با دولت توافق کردیم که در راستای این تحولات حرکت حرکت کنیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بحث اقتصاد مقاومتی در استان کرمان افزود؛ با پی گیری های انجام شده استان کرمان به عنوان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی مطرح شد وکارهای خوبی در بخش اقتصادی دراین زمینه در استان انجام گرفت از جمله دعوت از مجموعه های بزرگ اقتصادی که با حضور در کرمان هر کدام در بخش های مختلف استان کارهای بزرگ اقتصادی را شروع کرده اند .

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود؛ بانک رسالت یکی مجموعه ی بزرگ اقتصادی بود که در گلباف مدیریت و ساماندهی عملیات اقتصادی را بر عهده گرفته و معین اقتصادی این بخش شده است و طبق گزارشی که ازاقدامات انجام شده در این خصوص گرفته شده؛ هر خانه در گلباف تبدیل به کارگاه های تولیدی شده که محصولات آن مستقیم برای فروش به تهران فرستاده می شود و دراین مدت زمان کوتاه حدود 150نفراشتغالزایی در این منطقه ایجاد کرده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود؛ با دعوت از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به شهرستان راور مقرر گردید ساماندهی اقتصادی این شهرستان را به نحوی مدیریت کنیم که حداکثر دو تا سه سال دیگر حتی یک بیکار در راور نباشد.

پورابراهیمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه گنج بیان کرد؛ با حضور بنیاد مستضعفان در قلعه گنج با ساختن هتل های سنتی چند ستاره ،کارخانه های تولیدی، مجموعه های کشاورزی، بزرگترین ظرفیت اشتغال در محرومترین شهر استان فراهم شده است که قلعه گنج را به شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در کشور تبدیل کرده که این موضوع باعث شده در این مدت مسائل نا امنی در این شهر به پایین ترین حد خود برسد که نشان دهنده این است که با حل مسائل اقتصادی مسائل امنیتی و اجتماعی نیز حل می شود.

وی با اشاره به ضرورت حل مشکلات اقتصادی ودر راس آن حل مشکل اشتغال جوانان بیان کرد: آنچه که امنیت کشور را تهدید می کند مشکلات اقتصادی، فاصله طبقاتی ، فساد اقتصادی است که باید با اصلاح ساختار این موانع و مشکلات را برطرف نماییم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تشکیل تیم تخصصی درکمیسیون اقتصادی جهت بررسی اصلاح ساختارهای اقتصادی در کشور ابراز کرد: یکی از موارد اصلاح ساختار نظام بانکی در کشور است که سال ۶۲ تا کنون به روز رسانی نشده است.

پورابراهیمی افزود: کلیات این طرح درمهر ماه امسال در کمیسیون اقتصادی تصویب شد و امیدوارم پس از 33 سال در تابستان سال 96 بتوانیم قانون جدید بانکی متناسب با رویکرد فقهی و اسلامی و ظرفیت نظام بانکی در دنیا را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار