ساخت بیمارستان‌ها نیازمند بودجه کلان است/ مشکل کمبود منابع گریبان‌گیر نظام درمان کشور

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به مشکلات مهم بیمارستانهای دانشگاهی، کمبود منابع را مهمترین چالش گریبانگیر بخش درمان عنوان کرد.

رضا پایداری معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: منابع بهداشت و درمان محدود است و علی رغم کمک طرح تحول سلامت و حل و فصل برخی از مسائل در این حوزه، اما بیشتر منابع طرح سلامت با توجه به نیازی که بوده برای کاهش هزینه پرداخت از جیب بیماران صرف شد.

وی بیان کرد: درصد کمی از منابع طرح تحول سلامت به بازسازی بیمارستانها رسید ولی برای بازسازی و جایگزینی این مراکز درمانی که روزانه هزاران بیمار در آنها تحت مداوا قرار می گیرند، منابع کلان و برنامه چند ساله ای را می طلبد که به همین منظور این امکان بدون افزایش منابع بخش درمان میسر نمی شود. 

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با بیان اینکه درصورت تخصیص منابع در کلانشهرهایی مانند تهران به جای ساخت مراکز درمانی بیشتر، تعداد تخت های بستری و ویژه را می توان افزایش داد، افزود: خدمات تخصصی و فوق تخصصی درقالب بیمارستانهای کلان و پیشرفته را می توان جایگزین تعداد زیادی از مراکز درمانی با امکانات محدود کرد که این امکان فعلا برای وزارت بهداشت وجود ندارد. 

پایداری اظهار داشت: راه اندازی بیمارستانهای کلان و پیشرفته نیازمند منابعی غیر از منابع کنونی وزارت بهداشت است که کمک های مردمی یا حداقل اختصاص بخشی از منابع تامین اجتماعی می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات گریبانگیر بخش بهداشت ودرمان را حل کند که این موضع با اهتمام نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی می تواند محقق شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار