اردبیل؛

سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی نصب می شود

رئیس پلیس ‌راه استان اردبیل گفت: نصب سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی (سپه تن) برای تردد اتوبوس‌های برون‌شهری استان اجباری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، سید حجت فتاحی افزود: این سامانه با هدف پایش و رصد لحظه به لحظه ناوگان حمل‌ونقل عمومی طراحی شده و از این پس هر اتوبوس برون‌شهری که برخوردار از آن نباشد، اجازه تردد نخواهد داشت.

به گفته وی پیش از این در چندین نوبت نصب سامانه اطلاع‌رسانی شده و پلیس‌راه استان پس از این از تردد اتوبوسی که مجهز به سامانه نباشد، ممانعت خواهد کرد.

رئیس پلیس ‌راه استان اردبیل افزود: ارتقا نظارت و کنترل لحظه‌ای ناوگان حمل‌ونقل، کاهش رفتار پرخطر، افزایش ایمنی در ترددهای جاده‌ای از جمله مزیت‌های این سامانه است.

به گفته فتاحی بعد از نصب این سامانه نیازی به استفاده از دفترهای کاغذی ثبت تردد اتوبوس‌ها نیست و به سادگی رفتار راننده در جاده‌ها رصد می‌شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی به خودروها در ۱۲ ساعت گذشته نیز اضافه کرد: در حال حاضر تردد در جاده‌های استان برقرار است.

وی افزود: عمده دلیل امدادرسانی به خودروها بستن زنجیر چرخ است و طی شب گذشته به ۱۸ دستگاه خودرو در گردنه صائین و ۱۲ دستگاه در جاده اسالم به همین دلیل امدادرسانی شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار