مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: شیوه انطباق و به کارگیری مدیران در مدارس کشور چندان با ضوابط علمی مورد انطباق نیست.

به گزارش خبرنگار خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا کمرئی مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در نشست خبری برنامه تعالی مدیریت مدرسه که صبح امروز در مجتمع آدینه برگزارشد، اظهار داشت: به شدت اوضاع آموزش و پرورش در دنیا در حال دگرگونی و تحول است و ضرورت پاسخگویی در کیفیت و نظام آموزشی در دنیا شرایطی را فراهم می‌کند که باید مدارس مختلفی را خلق کنیم.  
 
وی ادامه داد: سرعت در تحولات مختلف آموزشی بالا بوده و از یک طرف خصوصا در حوزه فناوری شرایطی را ایجاد می‌کند که نظام آموزشی در این عرصه نظام کارآمدی دارد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران نقش مدیران را در برنامه تعالی مدیریت مدرسه مهم و خواند و افزود: مدیران مدارس نگهبان چشم‌اندازها، ماموریت‌ها و وظایف آموزشی در سطح جامعه هستند.
 
کمرئی بیان کرد: امروزه یکی از پر چالش‌ترین اشکال مدیریت آموزشی بخصوص مدیریت در مدارس تلقی می‌شود.
 
وی اضافه کرد: تحقیقات در ایران نشان می‌دهد که مدیریت مراکز آموزشی با چالش روبرو هستند.
 
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در واقع طرح تعالی مدرسه پاسخ اساسی به نظام‌های آموزشی در خصوص چالش‌های پیش رو در این زمینه است.
 
کمرئی گفت: نظام آموزشی به شدت نیازمند توسعه‌ای حرفه‌ای مدیران است.
 
وی بیان کرد: توجه به ابعاد آکادمیک و حرفه معلمی و مدیریت سبب می‌شود تا جنبه‌های عملی مورد توجه قرار بگیرد.
 
کمرئی بیان کرد: شیوه انطباق و به کارگیری مدیران در مدارس کشور چندان با ضوابط علمی مورد انطباق نیست.
 
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران یادآورشد: به هر حال اجرای صحیح طرح تحول مدیریت و اهمیت مدیریت آموزشگاهی به عنوان یک هدف‌گذاری مهم تلقی و امیدواریم درست اجرایی شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار