نقد منصفانه برای بهبود محتوای آموزشی را می‌پذیریم/ واکاوی شایعات فضای مجازی در حوزه کتاب درسی

قائم مقام مدیر کل دفتر تالیف کتاب‌های درسی عنوان کرد: از منتقدان و نقد منصفانه برای رشد و ارتقای کتاب‌های درسی استقبال می‌کنیم.

یدالله رهبری‌نژاد قائم مقام دفتر تألیف کتاب‌های درسی ابتدایی و متوسطه نظری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص شایعات اخیر پیرامون حذف اسناد جنایت آمریکا از کتاب‌های درسی گفت: وقتی کتابی تالیف و در سطح کشور توزیع می‌شود، به دنبال آن مطالعاتی به منظور مسئله‌یابی کتب توزیع شده انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله مسائل مورد توجه هم‌پوشانی‌ها، تکرار مطالب، سنگین بودن برخی از مباحث و مواردی از این قبیل بوده که در زمان اجرا بیشتر نمود پیدا می‌کند. این مسائل مورد بازنگری و در صورت لزوم اصلاح قرار می‌گیرد.

رهبری‌نژاد بیان کرد: مسئله حذف اخیر نیز به دنبال همین بازنگری با تغییراتی مواجه شده چرا که در چند کتاب پایه‌های مختلف به این موضوع پرداخته شده و در بازنگری‌ها کتابی که به اجمال بحث را مورد توجه قرار داده بود، حذف و در کتاب دیگر که به طور جامع جنایات آمریکا را تبیین کرده در کتاب باقی مانده است.

قائم مقام مدیر کل دفتر تالیف کتابهای درسی افزود: بر این اساس در کتاب اجتماعی پایه نهم چاپ ۹۴ حدود هشت سطر به مسئله پرداخته شده و در عین حال این مطلب در کتاب پیامهای آسمانی پایه هفتم حدود سه صفحه همراه با تصویر و استناد به آیات قرآنی با عنوان امداد غیبی برای دانش آموزان ارائه می‌شود.

نقد منصفانه برای بهبود محتوای آموزشی را می‌پذیریم/ واکاوی شایعات فضای مجازی در حوزه کتاب درسی

وی تصریح کرد: علاوه بر این در کتاب تاریخ معاصر سال سوم متوسطه ۱۶ سطر با همان تصویری که در کتاب نهم حذف شده با بسط بیشتر حفظ شده است، تا دانش‌آموزان به جامعیت فکری و دانشی دست یابند.

نقد منصفانه برای بهبود محتوای آموزشی را می‌پذیریم/ واکاوی شایعات فضای مجازی در حوزه کتاب درسی

رهبری نژاد اظهار داشت: در کتاب دینی دانش‌آموزان با تلفیق مفاهیم دینی به موضوع جنایات آمریکا می‌پردازند که در کتاب امسال نسبت به سال گذشته جامعیت بیشتری نیز پیدا کرده است.

قائم مقام مدیر کل دفتر تالیف کتابهای درسی اضافه کرد: همواره از نقد منصافانه برای رشد و کمال کتاب‌های درسی استقبال می‌کنیم به شرطی که دربررسی‌ها نگاه جامع به مسائل انجام گیرد.

وی با بیان اینکه کتاب درسی رسانه آموزشی بوده و شایسته نیست با شایعات آن را مخدوش کنیم، اظهار داشت: در چنین شرایطی منزلت ایران رسانه در ذهن دانش‌آموز تخریب می‌شود.

رهبری نژاد عنوان کرد: در کتاب‌های درسی مسائل ارزشی همچون دفاع مقدس و انقلاب باید به نسل جدید ارائه شود و این امر هدف مشترک برای تمامی کتاب‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار