امضای ۱۲ سند همکاری و یک سند نهایی کمیسیون مشترک ایران و کوبا/ ایران علاقه مند است که از تجارب کوبا در برخی از رشته ها مانند بیوتکنولوژی استفاده کند

وزیر بهداشت گفت: از بین ۲۲ سند همکاری مشترک ایران و کوبا در حوزه‌های مختلف که از ۸ ماه پیش در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور قرار گرفت، امروز ۱۲ سند همکاری و یک سند نهایی کمیسیون مشترک ایران و کوبا به امضا رسید.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن هاشمی وزیر بهداشت شامگاه امشب پس از امضای 12 سند همکاری و یک سند نهایی کمیسیون مشترک ایران و کوبا در هاوانا، اظهار داشت: 10 سند همکاری دیگر ظرف ماه های آینده امض می شود و کمیسیون دائمی دو کشور نیز گزارش پیشرفت این اسناد همکاری را ارائه خواهند داد.

وزیر بهداشت گفت: اسناد همکاری امضا شده شامل لغو روادید گذرنامه های خدمت بین ایران و کوبا و همکاری در حوزه های بیوتکنولوژی، داروهای نوترکیب، دارو و حوزه های کشاورزی، نیرو، تولید برق، استفاده از روش های نوین تولید انرژی، اکتشاف نفت و گاز در خلیج مکزیک، منابع و معادن و حوزه فرهنگی و همکاری های دانشگاه تهران برای توسعه آموزش زبان اسپانیولی و همچنین همکاری های صدا و سیما بود.

هاشمی با بیان اینکه قبل از اعمال تحریم های بین المللی بر علیه ایران، روابط دو کشور بسیار خوب بود، افزود: تحریم ها به ویژه تحریم های بانکی باعث کاهش سطح روابط بین ایران و کوبا شده بود و تشکیل مجدد کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کوبا، شروعی برای افزایش همکاری های دو کشور به ویژه همکاری بخش خصوصی ایران و کوبا خواهد بود.

وزیر بهداشت اظهار داشت: ایران علاقه مند است که از تجارب کوبا در برخی از رشته ها مانند بیوتکنولوژی استفاده کند و باید منتظر بمانیم که ظرف یک سال آینده و با گشایش که بانک های دو کشور ایجاد کردند، شاهد افزایش قابل توجه ارقام تجاری بین ایران و کوبا باشیم.

وی با اشاره به سابقه روابط ایران و کوبا در حوزه های مختلف عنوان کرد: در طول بیش از سه دهه گذشته شاهد روابط استراتژیک و مستحکم و همچنین مواضع مشترک در عرصه های بین المللی به ویژه کشورهای غیرمتعهد بین ایران و کوبا بوده ایم اما انتظار همکاری های بیشتری در حوزه های اقتصادی بین دو کشور را داریم.

هاشمی گفت: امیدواریم همانند حوزه سیاسی، در بخش اقتصادی نیز شاهد افزایش روابط و همکاری های دو کشور به ویژه از طریق بخش خصوصی ایران و کوبا باشیم، توافقات انجام شده در شرایطی که با توافقات هسته ای و رفع تحریم ها بر علیه ایران، فرصت مناسبی برای توسعه همکاری های مشترک پیش روی دو کشور قرار داده است.

وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در طول 38 سال گذشته همواره در کنار مردم و انقلاب کوبا بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار