لفاظی جبیر: ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است/ امیدواریم تهران تغییر مثبتی در رفتار خود ایجاد کند

وزیر خارجه عربستان سعودی بار دیگر ادعاهای بی‌اساسش درباره ایران را تکرار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: باور دارم که کشمکش عربی-اسرائیلی شرایط بهتری پیدا خواهد کرد. 

وی گفت: من درباره دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و اراده آن برای حل بحران‌ها در منطقه خوشبین هستم. من باور دارم که ترامپ فردی است که موفقیت های بزرگی به دست خواهد آورد. ترامپ بازرگان واقع‌بینی است که همواره به منظور یافتن راه حلی برای مشکلات تلاش می کند. ترامپ به لزوم نابودی داعش ایمان دارد و ما هم به این مسئله باور داریم. ترامپ به دنبال بازدارندگی در برابر ایران است و ما هم به این مسئله ایمان داریم.

وزیر امور خارجه عربستان در ادامه، ادعاهای تکراری ریاض را علیه کشورمان تکرار کرد و گفت: «آمادگی داریم با بسیاری از کشورها برای حل مشکلات منطقه همکاری کنیم. ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است. ایران به مفهوم شهروندی باور ندارد و از همه شیعیان می‌خواهد تا از آن پیروی کنند. ایرانی ها به قوانین بین‌المللی احترام نمی گذارند و به مقرهای دیپلماتیک و سفارتخانه‌ها حمله می کنند.»

عادل جبیر، که کشورش حامی اصلی تروریست‌ها در عراق و سوریه است، در ادامه مدعی شد: «ایران و شبه‌نظامیان وابسته به آن، امنیت را در بسیاری از کشورها برهم می زنند. پسر بزرگ بنیانگذار داعش با امنیت در ایران زندگی می‌کند. ایران برای حوثی‌ها سلاح به یمن قاچاق می کند که نقض قطعنامه های شورای امنیت است. ایران می‌خواهد نظام حاکم بر خاورمیانه را تغییر دهد. ایران موشک‌های بالستیک خود را در اختیار حوثی‌ها قرار می دهد تا به شهرهای عربستان حمله کنند.»

وی در ادامه در اظهاراتی مغرضانه مدعی شد: «ایران تنها کشوری است که هدف حملات داعش یا هر گروه تروریستی دیگری در منطقه قرار نگرفته است. رخ ندادن حملات داعش در ایران، سئوالاتی را درباره معامله دو طرف، ضدسنی‌ها در منطقه ایجاد می کند. قانون اساسی ایران بر تلاش برای صدور انقلاب تأکید دارد. اگر ایران رفتار خود را تغییر ندهد نمی توانیم با آن به مذاکره کنیم. به فرهنگ ایران و ملت این کشور احترام می گذاریم، اما حاکمان بر این کشور بلندپروازی های ویرانگری در منطقه دارند.»

وزیر امور خارجه عربستان سعودی ادعا کرد: حوثی‌ها شبه نظامیانی هستند که خارج از چارچوب قانونی عمل می کنند و از حمایت کامل نظامی ایران برخوردارند. 

جبیر افزود: مهار ایران اقدام ضروری است که می توان با اعمال تحریم ها، محدود کردن تحرکات و بسیاری از اقدامات دیگر آن را عملی کرد. مسئله جنگ با ایران نیست، بلکه تغییر رفتار آن است. تشکیل ائتلاف‌ها در منطقه ارتباطی به جنگ با ایران ندارد و امیدواریم تهران تغییر مثبتی در رفتار خود ایجاد کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۰۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۵
مرتیکه چندش آور گنده تر از دهنش حرف میزنه
-
سجاد
۰۸:۰۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۵
سلام خواهشمندم بجای عکس این احمق تروریست عکس یک خوک را بگذارید . چون چهره احمقانه اش من به این فکر میندازه که دنیا چقدر مسخره شده که حرفهای یک احمق باید اشاعه پیدا کنه حیف این صفحه نبوده که شما حرفهای این احمق رو توش ارائه داده اید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
کی اینو به کنفرانس راه داده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
شما سعودی های جنس و بزدل جرات جنگیدن با ایران رو ندارید...

فقط از دور جرات دارید واق واق کنید ، حتی از بردن نام ایران هم ترس دارید.

روزی میرسه که همون امریکایی که شما بهش میگی پلیس جهان و ازش به نیکی یاد میکنی ولت میکنه و مثل آشغال میندازتتون دور و هیچ کس نیست که دست شما رو بگیره...

نابودی شما دور نیست...

هیچ وقت من و امثال من با شما سر سازگاری نخواهیم داشت...

شما همون سفیانی هایی هستید همون پرچم های سیاهی هستید که بر علیه امام زمان (عج) دشمنی میکنید و این ما هستیم که شما رو نابود میکنیم...

منتظر مرگت باش جبیر حرومزاده...
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۲۱:۰۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
این منافق که در سوره توبه پیرامون برخی اعراب بادیه نشین با ،، الاعراب اشد من الکفر و النفاق ،، یاد شده، یادش رفته که چقدر هزینه کردند تا کلینتون ربیس جمهور آمریکا شود. حالا که نشد پاچه خواری ترامپ رو م کینه.
Iran (Islamic Republic of)
یحیی
۱۸:۴۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
آقای جبیر عملکرد گذشته خود را دررابطه با ایرانیان فراموش کرده ، شهادت حجاج،سقوط جرثقیل درخانه خدا،تعرض به دو نوجوان ایرانی ،بیانیه های متعدد علیه ایران وبعد می گوید ما به ملت ایران وفرهنگ ایران احترام می گذاریم !!!!!
از طرفی حمله ناجوانمردانه به ملت بی دفاع یمن به بهانه ی جانبداری از رییس جمهور برکنار شده آنان به چه مجوزی انجام گرفته است !!!!
حضور داعشی های مزدور درعراق وسوریه با ریال عربستان سعودی !!!!
دخالت درجریان حادثه یازده سپتامبر!!!!!
حمایت از صدام بعثی درطول هشت سال جنگ علیه ملت ایران با ریال سعودی وهدایای فراوان ابزارهای جنگی به سپاه بعثی !!!!!
اختلاف افکنی بین مذاهب شیعه وسنی !!!!
این داستان های تکراری فقط موجب نفرت ملت بزرگ ایران اسلامی به سعودی های غیر قابل اعتماد خواهد شد.
-
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
ایشان دیوانه هستند و هرچه زود تر به تیمارستان مراجعه نمایند که برایشان بهترین مکان است
آخرین اخبار