دهقان در صحن علنی:

آقای آخوندی نگذارید اطرافیانتان آبروی شما را ببرند/24 نفر از مدیران راه آهن دو شغله‌اند

یک نماینده موافق استیضاح آخوندی گفت: لیست 24 نفره‌ای از افراد دو شغله در راه آهن داریم که خیلی از آنها کارشان موازی کاری است.

آقای آخوندی نگذارید اطرافیانتان آبروی شما ببرند/24 نفر از مدیران راه آهن دو شغله‌اند

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد دهقان نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس به عنوان یکی از نمایندگان استیضاح کننده وزیر راه و شهرسازی استیضاح آخوندی را به دنبال جریحه دار شدن احساسات مردم دانست و گفت: در حادثه قطار سمنان- مشهد اسنادی به دست ما رسید و ما به عنوان نماینده از منظر ملی نه مسائل شخصی این اسناد را مطالعه کردیم و به دنبال آن جلسات متعددی نیز برگزار شد.

وی افزود: نزدیک به 13 و نیم ساعت جلسات ما طول کشید و در انتها به نتیجه رسیدیم و امروز این جلسه استیضاح فراهم شده تا برای اصلاح برخی امور مطالبی گفته شود.

نماینده مجلس ادامه داد: آقای آخوندی اگر رأی بیاورد ناراحت نمی‌شوم و اگر هم رأی نیاورد مواردی را که می‌گویم باید به آن توجه کنند چرا که موارد گفته شده براساس اسناد و مدارک است معاون اول رئیس جمهور همواره شاهد این موضوع است که نمایندگان به دنبال کار نظارتی خود در جهت استیفای حقوق ملت تلاش می‌کنند و در این مسیر ادعایی نداشته و نداریم.

وی با اشاره به سندی که در دستش بود گفت: این سند قراردادی بین بستگان آخوندی به نام محمد مهدی احمد آخوندی با شرکت راه آهن است در این قرارداد احمد آخوندی به دنبال این است که با 5 میلیارد و 800 میلیون تومان پزشک قطار را تأمین کند پزشکان به این امر اعتراض کردند و ایراداتی را به رئیس راه آهن ارائه دادند.

دهقان ادامه داد: پزشکان در اعتراض خود گفته‌اند که چرا باید مسئولیت این موضوع با یکی از بستگان وزیر راه باشد چرا که احمد آخوندی در این زمینه تخصصی ندارد و یکی از موارد اعتراضی‌شان به عدم نظارت شرکت رجا بر حسن انجام فعالیت‌های پیمانکار پزشک به علت ارتباط نسبی وزیر راه با این پیمانکار بود به گونه‌ای که این قرارداد 5 میلیاردی بدون انجام مناقصه و تشریفات به بستگان نزدیک آخوندی واگذار شده است.
 
عضو کمیسیون حقوقی مجلس تصریح کرد: این فرد به گفته پزشکان هیچ سابقه‌ای برای اعزام پزشک قطار نداشته است و در طول این 3 ماه که شروع به فعالیت کرده است 200 مسیر قطار بدون اعزام پزشک انجام شده است و متأسفانه اخیرا در قطار اهواز به تهران که پزشک حضور نداشته یکی از هموطنانمان فوت کرده است و پزشکان به دنبال این اتفاقات نامه اعتراضی را آماده کردند.

نماینده مجلس اضافه کرد: فردی در حوزه راه آهن فعالیت می‌کرده است البته مدتی بیکار بوده در این مقطع به میزان 5 میلیارد و 707 میلیون تومان با راه آهن قرارداد می‌بندد این فرد به عنوان کارمند راه آهن با این سازمان قرارداد می‌بندد و بازرسی پرونده‌اش را به عنوان منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی به دادگاه می‌فرستد. 

وی ادامه داد: خود این فرد در حال حاضر معاون توسعه سازمان بنادر کشور است آقای آخوندی شما به عنوان وزیر راه و شهرسازی نباید اجازه دهید این اتفاقات در مجموعه شما رخ دهد یک لیست 24 نفره مدیران دو شغله راه آهن وجود دارد و در لیستی سمت خود در شرکت و در بخش دیگر این لیست سمت خود را در دولت نوشته‌اند و متأسفانه اقداماتی را که در این شرکت انجام می‌دهند مرتبط با راه آهن است که به نظر می‌رسد یک ایراد جدی است و باید برطرف شود.

دهقان با تأکید بر اینکه امروز باید مسئولین سالم کار کنند گفت: آقای سعیدنژاد همزمان با مدیرعامل بنادر رئیس هیئت مدیره شرکت صندوق توسعه صنایع دریایی است غیر از سفرهای خارجی که داشته برای لایروبی بنادر نزدیک به 50 میلیارد تومان با شرکتی که مربوط به سازمان بنادر بوده قرارداد بسته است.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس اضافه کرد: برای این فرد به دنبال اقدامات پرونده‌ای باز شده است و امروز در حال رفت و‌آمد به سمت دادگاه است متأسفانه این گونه موارد است که منجر به ایجاد خطر می‌شود وقتی کارکنان سازمان راه آهن دوشغله‌اند اتفاقاتی از این دست رخ می‌دهد.

نماینده مجلس افزود: هر فرد براساس مسئولیتی که دارد باید کارش را به خوبی انجام دهد نه اینکه ده‌ها شرکت را اداره کند در حال حاضر 14 نفر از مدیران یکی از شرکت‌ها به علت منع دوشغله بودن دادگاهی شدند.

وی افزود: بخشی از افرادی که در گذشته با آخوندی فعالیت می‌کردند در حال حاضر در این وزارتخانه مشغول شدند و بعدها از شرکت‌های ذیربط این وزارتخانه نیز خارج شدند، اسامی این شرکت‌ها را هر کسی که در اینترنت پیگیری کند، می‌یابد.

دهقان اضافه کرد: برخی از اطرافیان آخوندی که عضو هیئت مدیره این شرکت‌ها بودند تعدادشان بسیار بود 11 نفر از نزدیکان وزیر راه لیست بندی شدند و تعدادشان بسیار شد و یکی از نمایندگان پس از پیگیری 121 شرکت پیدا کرد که بستگان آخوندی در آن مشغول فعالیت بودند.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس تأکید کرد: یکی از این افراد درسالهای 94 و 95 شش شرکت تأسیس کرده است و همه اسناد و تاریخش در دستم است رئیس حراست شما باید مو را از ماست بیرون بکشد و همه موارد را بررسی کند این فرد که بازنشسته نیروی انتظامی بود در این شرکت مشغول به فعالیت شد این فرد عضو هیئت مدیره سرمایه گذاری ساختمان ایران بوده است.

نماینده مجلس خاطر نشان کرد: این اتفاقات برای حیثیت شما خوب نیست شما که وزیر محترمی هستید نباید بگذارید اطرافیان شما آبروی وزارتخانه‌تان را ببرند خواهش می‌کنیم اگر رأی آوردید این موارد را اصلاح کنید.

انتهای پیام/  
 



برچسب ها: مجلس ، استیضاح ، آخوندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار