شرکت های دانش بنیان نباید به وام های دولتی متکی باشند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شرکت های دانش بنیان باید از بخش خصوصی سرمایه جذب کنند و متکی به وام های دولتی نباشند.

به گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری عصر امروز در حاشیه بازدید از برج فناوری دانشگاه امیرکبیر گفت: خوشبختانه ارتباط خیلی نزدیکی با دانشگاه های صنعتی داریم که شرکت ها باید سرمایه گذاری خصوصی داشته باشند باید در بخش خصوصی خودشان حضور داشته باشند تا بتوانند سرمایه جذب کنند و متکی به وام های دولتی نباشند. 
 
وی با بیان اینکه این نوع شرکت ها باید خود یک زیست بوم باشند و خود شکل بگیرند، اظهار داشت: این حرکت خوب و روبه رشدی است که در این زمینه جهش خوبی اتفاق افتاده است.
 
معاون علمی و فناوری رییس جمهور در خصوص ارتباط صنعت و امضا تفاهم نامه ها با وزارتخانه های مختلف بیان کرد: ما اخیرا تفاهم نامه های متعددی با وزارتخانه های مختلفی داشته ایم و خوشبختانه در حال تغییر به خصوصی هستیم.
 
ستاری تصریح کرد: همه اینها تغییرات جدیدی برای ما ایجاد شده که این نمونه کارها باید در کشور فرهنگ سازی و همه گیر  شوند و خوشبختانه ما از این روند راضی هستیم.
 
وی در خصوص مهمترین دستاوردهای سال ۹۵ افزود: آنچه به عنوان اکوسیستم نوآوری می‌شناسیم ساختار GIR است که خوشبختانه ۴۲ رتبه بهبود داشته‌ایم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور بیان کرد: این رتبه بهترین رشد در میان کشور‌ها بوده و امیدواریم در دو الی سه سال آینده رتبه خوبی را کسب کنیم.

وی در خصوص وضع مقالات در سال ۲۰۱۶ یادآور شد: وضع مقالات در سال ۲۰۱۶ خوب بوده است و مهمتر از همه اینکه اقتصاد دانش بنیان دنبال‌آن است که جوانان باید بدون وام و متکی به مغز و دانش خود یک شرکت فوق العاده داشته باشند.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.