وعده های متعدد اعضای هیئت دولت به شرکت های کسب و کار مجازی؛

ایجاد اتحادیه کسب و کار مجازی در اولویت است / رشد کسب و کار مجازی با حفظ مشاغل سنتی

برخی از اعضای هیئت دولت ضمن حضور در نشست تخصصی هم اندیشی دولت با کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات به پاسخگویی به انتظارات و درخواست های شرکت های دانش بنیان پرداختند.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛در این نشست که با میزبانی وزارت ارتباطات انجام شد بیش از 30 شرکت فعال در حوزه کسب و کار مجازی  و برخی از اعضای هیئت دولت از جمله جمله  واعظی وزیر ارتباطات ،  ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی ، انصاری معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهوری ، ستاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری ، صادقی معاون اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت ، فیروز آبادی  عضو شورای عالی فضای مجازی حضور داشتند.
 
ایجاد اتحادیه کسب و کار مجازی  در اولویت است / رشد کسب و کار مجازی با حفظ مشاغل سنتی
محمود واعظی وزیر ارتباطات ضمن تشکر از حضور اعضای  هیئت دولت و شرکت های دانش بنیان  در پاسخ به گلایه ها و مشکلات شرکت های  دانش بنیان گفت:
دولت حامی این نوع کسب و کار است اما به شرط آنکه رشد آن به صورت آرام باشد زیرا پدران ما در کسب و کارهای سنتی فعال هستند و ضمن رشد کسب و کارهای نوین نباید آنان نیز متضرر و بیکار شوند، در نتیجه باید این فرآیند در یک دوره گذار صورت گیرد.

برگزاری این نشست ها و حضور مدیران موجب ارتباط مستقیم و آشنایی کامل با مشکلات کسب و کار مجازی است.
 
ایجاد اتحادیه کسب و کار مجازی  در اولویت است / رشد کسب و کار مجازی با حفظ مشاغل سنتی

 
 
  در ادامه  علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی به حمایت صمیمانه دولت از کسب و کار مجازی اشاره کرد و گفت: به دلیل سرعت رشد در حوزه ICT باید قبول کنیم که دولت و وزارت کار از شرکت های حوزه مجازی عقب تر است لذا سازو کار های ما نسل اول تجارت و شرکت های کسب و کار در نسل 4 و 5 تجارت هستند.

وی با تاکید براینکه ما باید در 1 میلیون و 200 هزار شغل ایجاد کنیم که در سال های آینده 200 هزار شغل را روی حوزه ICT حساب کرده ایم گفت: نظام مالی ما نیز با سازوکار های کسب و کار الکترونیک هماهنگ نیست و سعی داریم مجوز های چند گانه این کسب  را تسهیل کنیم.

ربیعی ادامه داد: یکی از نیاز های اصلی تدوین سند توسعه کسب و کار در فضای مجازی است ، شرکت های کسب و کار مجازی نیز باید هسته اولیه اتحادیه خود را به سرعت تشکیل دهند.

پس از وزیر کار نوبت به مجید انصاری معاون حقوقی و مجلس رئیس جمهوری می رسد تا به بیان نظرات خود بپردازد.

وی با اشاره به تقابل بین کسب و کار های نوین و سنتی گفت: سعی کنید با کسب و کارهای سنتی تعامل برقرارکنید. و راهکارهای حل اختلاف ارائه کنید.

انصاری با بیان اینکه بسیاری از مشکلات گفته شده توسط شرکت های دانش بنیان ، با قوانین موجود کشور قابل حل است و نیاز به ایجاد قانون جدید در مجلس نیست، گفت:معاونت حقوقی رئیس جمهوری بر اساس سیاست های  اقتصاد مقاومتی مامور حذف و پالایش قوانین مزاحم برای توسعه کسب و کار شده ایم.

لایحه مالکیت فکری هم به مجلس تقدیم شده است و در حال طی مراحل است.
 
 
 سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به بیان نقطه نظرات خود پرداخت و گفت: فضای اقتصادی با توجه به  اقتصاد نفتی صاحب زیاد دارد ، اما موضوع شرکت های دانش بنیان یک فضای جدیدی را ایجاد کرد که موجب حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان میشود.

برای مثال در این نوع کسب و کار ، فضا از درخواست وام و سرمایه در سال 92 به تسهیل راه توسعه کسب و کار رسیده است که این نشان از یک فضای بازتر اقتصادی دارد.
 
 
ایجاد اتحادیه کسب و کار مجازی  در اولویت است / رشد کسب و کار مجازی با حفظ مشاغل سنتی

  
 درادامه ابولحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی ایران دیدگاه های خود را بیان کرد و گفت: اندازه اقتصاد سایبری کشور بسیار کوچک است ، چیزی حدود یک درصد که باید حداقل به 8 درصد میانگین جهانی برسد.

وی ادامه داد: در حوزه کسب و کارهای جدید قاعدتا کسب و کار های سنتی مقاومت میکنند ، اما باید طوری عمل کرد که کسب و کار های سنتی  تعطیل نشوند و کسب و کار های جدید هم رشد کنند.
 

پس از فیروز آبادی ، صادقی سرپرست معاونت اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت ، معدن و تجارت پاسخگوی درخواست های شرکت های دانش بنیان بود .

وی با اعلام خبر تدوین آیین نامه ای برای سرعت در اعطای مجوز های لازم و Enamad (ای نماد) گفت: ما ضمن حمایت از کسب و کار های نوین سعی داریم کسب و کارهای سنتی را نیز توجیه کنیم.

صادقی با اشاره به اینکه در خصوص تشکیل اتحادیه سعی میکنیم تا 15 روز آینده با کمک شرکت ها ، اتحادیه حوزه کسب و کارهای فضای مجازی را تشکیل دهیم، اذعان داشت: در پایان محمود واعظی وزیر ارتباطات به عنوان میزبان به جمع بندی پرداخت و اضافه کرد:شرکت های حاضر در نشست تنها به ارائه گلایه بسنده نکرده و پیشنهادات خود را نیز مطرح کنند.

وی ادامه داد: ما از آقای انصاری معاون حقوقی و مجلس رئیس جمهوری میخواهیم با توجه به گسترش روز افزون کسب و کارهای مجازی در همه مصوبات و لوایح به این حوزه توجه داشته باشند.

همچنین بهتر است نظرات مخالف و کسب و کار های سنتی را هم با دعوت از آنان بشنویم تا به نتایج بهتری برسیم.
 
ایجاد اتحادیه کسب و کار مجازی  در اولویت است / رشد کسب و کار مجازی با حفظ مشاغل سنتی
پس از پایان جلسه دو سند همکاری بین وزیر ارتباطات و سورنا ستاری  معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری به امضا رسید  ، سند اول در زمینه منطقه ویژه اقتصادی پیام و ایجاد شهرک هوشمند ICT در استان البرز و سند دوم  تفاهم نامه ای برای همکاری های مشترک در حوزه شرکت های دانش بنیان بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار