شجاعی: افرادی که باعث ایجاد حواشی شدند باید عذر خواهی کنند/ برخی، رأی فدراسیون جهانی را زیر سوال می برند

رئیس فدراسیون تیراندازی باکمان گفت: افرادی که موفقیت های کمانداران را بی ارزش جلوه دادند باید عذرخواهی کنند.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمد علی شجاعی رئیس فدراسیون تیراندازی باکمان در جمع خبرنگاران درباره حاشیه‌های  حضور کمانداران کشورمان در مرحله چهارم مسابقات جهانی داخل سالن تیر و کمان آمریکا تصریح کرد: فدراسیون جهانی تیروکمان تقویم سالانه ارائه می دهد که براساس آن مسابقات مختلفی به میزبانی برخی کشورها برگزار می‌شود.مرحله چهارم مسابقات داخل سالن تیر اندازی با کمان هر سال به میزبانی آمریکا برگزار می‌شود که امسال پنجاه ویکمین سال برگزاری آین رقابت ها در این کشور است. 

وی افزود: وگاس شوت عنوان تجاری این مسابقات بوده که به عبارتی حامی این رقابت ها است و مرحله چهارم مسابقات جهانی داخل سالن امسال تحت عنوان وگاس شوت انجام شد که این دو از یکدیگر جدا نیستند اما متاسفانه برخی حضور کمانداران کشورمان ومدال آوری آنها را زیر سوال بردندوافتخار آفرینی ورزشکاران را بی ارزش جلوه دادند.

شجاعی بیان کرد: پس از اتفاقاتی که درباره زمینه صدور روادید کمانداران به وجود آمد تمایل نداشتم که تیم را به این رقابت ها اعزام کنم چون با توجه به سیاستی که دولت آمریکا به تازگی در پیش گرقته است شرایط برای ما بسیار سخت بود و مسئولیت سنگینی داشت اما با همکاری مسئولان در وزارت امور خارجه  موفق شدیم کمانداران را بدون دردسر اعزام کنیم.مسئولان آمریکایی در این زمینه نهایت همکاری را با ما داشتند وچون تیم ایران یک روز دیرتر در این مسابقات شرکت کرد اما باتوجه به هماهنگی هایی که صورت گرفت کمانداران به موقع در مسابقات حاضر شدند. 

وی در ادامه عنوان کرد: زمانی که تیم ایران در مسابقات حاضر شد یک راند برگزار شده بود اما مسئولان برگزاری رقابت ها با توجه به شرایط تیم ایران اجازه دادند که کمانداران ایران پیش از شروع راند دوم  مسابقات راند اول را برگزار کنند. براین اساس کمانداران ما 2راند را پشت سر هم انجام دادند.این موضوع نشان می دهد که فدراسیون تعامل خوبی با فدراسیون جهانی داشته است اما متاسفانه برخی از این موضوع سو استفاده کردند و گفتند شجاعی با مسئولان فدراسیون جهانی زد و بند داشته است.

وی افزود: رشته تیروکمان اولین ورزشی است که پس از اتخاذ سیاست جدید آمریکا به این کشور سفر کرد که نشان می‌دهد ورزش آز سیاست جدا است  و ورزشکاران نباید درگیر مشکلات سیاسی کشورها شوند وتیم ایران با مدال آوری در خاک آمریکا نشان داد  مشکلات سیاسی تاثیری در اهدافشان نداشته است. 

رئیس فدراسیون تیر اندازی با کمان افزود :برخی رسانه ها بدون بررسی اظهار نظر می کنند و منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح می دهند و با سیاه نمایی ارزش کار ورزشکاران را به دشمنان می فروشند.ما در این مسابقه هم دیپلماسی وهم مدال را بردیم واگر ارتباطی بوده است در جهت منافع کشور و سربلندی ایران  بود.

شجاعی گفت :پس از حواشی که برخی افراد در خصوص مدال آوری و حضور کمانداران در مسابقات جهانی به وجود آوردند آز فدراسیون جهانی خواستم تا حضور کمانداران را در این رقابت ها ثابت کند که این کار در شان ورزش ایران نبود اما کسانی که بر طبل بی خردی  می کوبند نمی خواهند این موضوع را باور کنند وحتی رای فدراسیون جهانی را  که بالاترین مرجع ورزشی است قبول ندارند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: کمانداران ایران در 2 دوره گذشته که پیش از این در مراکش و تایلند برگزار شد مدال گرفتند و مدال آوری آنها در لاس وگاس برای نخستین بار نبود. همه کسانی که جایگاه تیر وکمان را نادیده گرفتند و افتخار آفرینی جوانان و نوجوانان کماندار را بی ارزش جلوه دادند و باعث ایجاد چنین حواشی شدند باید عذر خواهی کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار