همه دنیا این مرض را دارند!

خرافات زمان و مکان نمی‌شناسد. همیشه و همه جا وجود داشته و در هر جا به طریقی راه خود را پیدا کرده است.

همه دنیا این مرض را دارند!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خرافات زمان و مکان نمی‌شناسد. همیشه و همه جا وجود داشته و در هر جا به طریقی راه خود را پیدا کرده است. در اینجا به برخی باورهای خرافی رایج در کشورهای مختلف می‌پردازیم تا شما بیش از پیش با مفهوم خرافات و حضور آن در فرهنگ‌های گوناگون آشنا شوید:

 
اسپانیا: در اسپانیا روز سه‌شنبه‌ای که سیزدهم ماه باشد روز نحسی است. سه‌شنبه در زبان اسپانیایی Martes گفته می‌شود که از واژه مارس به معنی مریخ گرفته شده است. در دوران قرون وسطی مریخ را شیطان کوچک می‌دانستند.
 
چین: در چین عدد 4 را بسیار نحس می‌دانند چون این کلمه با واژه مرگ در زبان چینی به هم شباهت دارند. حتی در چین بسیاری ترجیح می‌دهند ساختمان چهار طبقه نسازند مبادا بلا دامنگیرشان شود.
 
مصر: مصری‌ها جغد را پرنده‌ای شوم می‌دانند و اعتقاد دارند هرکس جغدی را ببیند یا صدایش را بشنود، باید منتظر بدشانسی و بدبختی باشد. از این گذشته مصری‌ها هیچ‌گاه قیچی را بدون دلیل بازوبسته نمی‌کنند یا بیهوده باز نمی‌گذارند چون فکر می‌کنند با این کار ارواح شیطانی موجود در فضا برش می‌خورند و شیاطین از آنها انتقام خواهند گرفت.
 
روسیه: روس‌ها خوش ندارند سطل خالی حمل کنند یا حتی با دیدن کسی که سطل خالی حمل می‌کند لرزه بر اندامشان می‌افتد. احتمالاً علتش آن است که اسکندر دوم توسط مردی که سطل خالی به دست داشته کشته شده است.
 
رواندا: زنان رواندایی هرگز گوشت بز نمی‌خورند و اعتقاد دارند گوشت بز خوردن همان و ریش و سبیل درآوردن همان!
 
فنلاند: در فنلاند (و برخی نقاط دیگر) مردم اعتقاد دارند کشتن عنکبوت باعث می‌شود روز بعد باران بیاید.
 
سنگال: در سنگال اگر کسی قصد پرواز هوایی داشته باشد کسی را از برنامه اش باخبر نمی‌کند. آنها اعتقاد دارند اگر کسی از برنامه پرواز دیگری مطلع باشد آن برنامه به هم خواهد خورد.
 
کره جنوبی: مردم این کشور هرگز در یک اتاق دربسته با پنکه روشن نمی‌خوابند و اعتقاد دارند این کار به مرگشان می‌انجامد. اگر بخواهند وقت خواب پنکه روشن کنند، حتماً پنجره را باز می‌گذارند.
 
برزیل: برزیلی‌ها هیچ وقت کیف دستی یا کیف پولشان را روی زمین نمی‌گذارند و اعتقاد دارند این کار برای آنها فقر به همراه می‌آورد.
 
دانمارک: در دانمارک ظروف چینی شکسته یک دنیا ارزش دارد. مردم در طول سال چینی‌های شکسته شان را جمع می‌کنند و آنها را شب سال نو به منزل اعضای خانواده یا دوستان می‌برند تا به این طریق خوشبختی را به آنها هدیه کرده باشند.
 
پرتغال: پرتغالی‌ها هیچ‌گاه عقب عقب راه نمی‌روند و معتقدند این کار مسیر زندگی‌شان را به شیاطین یاد می‌دهد.
 
بلغارستان: بلغارها ممنون پرنده‌ای هستند که روی آنها مدفوع بیندازد و آن را نشانه شانس می‌دانند.
 
آمریکای شمالی: آنها روی زمین ترک خورده راه نمی‌روند و اعتقاد دارند قدم گذاشتن روی چنین جایی آنها را بیچاره می‌کند و ممکن است باعث شکسته شدن کمر مادرشان شود.
 
منبع:جام جم  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جمد سلمانی پور کوتی
۱۲:۰۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
تشکر بابت اطلاعات خوبتان
ولی چه خوب بود خرافات کشور خودمان را هم بیان می کردید
آخرین اخبار