با حضور وزیر بهداشت انجام گرفت

معرفی برترین های همایش ملی سلامت دهان و دندان در سمنان

همایش ملی ارتقا سلامت دهان و دندان با معرفی برترین ها در سمنان پایان یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛312 مقاله به دبیرخانه همایش ملی ارتقای سلامت دهان و دندان با رویکرد مادر و کودک رسیده که 290 مقاله برگزیده و در همایش ارائه شد .

در پایان این همایش دو روزه در بخش سخنرانی، آقای جعفری از سمنان عنوان برتر را کسب کرد و در بخش پوستر هم فاطمه خانی از گرگان و فاطمه میرزایی از سمنان عناوین برتر را کسب و جایزه خود را از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کردند .

سید حسن قاضی زاده هاشمی در این همایش از تکمیل طرح ملی سلامت دهان و دندان درمدت شش سال برای دانش آموزان شش تا 14 ساله خبر داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این طرح به منظور جلوگیری از پوسیدگی دندان ها در قالب فلوراید تراپی برای هفت میلیون دانش آموز دوره ابتدایی اجرا شده است.

وزیر بهداشت افزود: تاکنون دو مرحله از برنامه سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی شش تا 12 ساله در کشور اجرا شده و مرحله سوم در اردیبهشت 96 اجرایی می شود.

وی گفت: این طرح که اکنون برای دانش آموزان دوره ابتدایی در نظر گرفته شده، در دوره های بعد با ارتقای این دانش آموزان به مقطع متوسطه، برای آنان ادامه می یابد تا پوشش دانش آموزی این طرح کامل شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد : شاخص تعداد دندان های ناسالم در ایرانیان حدود دو و نیم برابر متوسط بین‌المللی و رقم قابل توجهی است.

قاضی زاده هاشمی اظهار امیدواری کرد: با اجرای این برنامه برای دانش آموزان، این شاخص در ایران به شاخص بین‌المللی و کشورهایی که نظام سلامت آنها در حوزه بهداشت و درمان و بیمه پیشرفته و کامل است دست یابیم.

وی با بیان اینکه این برنامه به صورت رایگان برای دانش آموزان اجرا می شود، گفت: اعتبار این طرح ملی از محل طرح تحول نظام سلامت تامین می شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بیش از 25 درصد از هزینه‌های مردم در بخش سلامت مربوط به بخش دهان و دندان است گفت: آمادگی لازم در دولت برای حمایت از افزایش ارائه خدمات در حوزه بهداشت و سلامت دهان و دندان وجود دارد.

مهدی شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هم از تحت پوشش قرار گرفتن 100 درصد دانش آموزان 6 تا 12 ساله در مقطع ابتدایی استان در طرح وارنیش فلوراید خبر داد.

محمدرضا خباز استاندار سمنان نیز در این آیین اجرای طرح تحول سلامت را با هدف کاهش هزینه های درمانی مردم ، خدمتی بزرگ عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح جز با تعامل و تلاش مضاعف میسر نبود.

احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی هم با بیان این که باید اثرات طرح تحول سلامت دیده شود، گفت: پرداخت نشدن 9 تا 12 ماه حقوق پزشکان، پیرا پزشکان، بخش دارویی و مشکلات تعرفه های شرکت های بیمه باید به صورت گسترده بررسی شود.

همتی گفت: برای حل مشکلات این طرح در چهار ماه گذشته از سوی مجلس شورای اسلامی مصوب شد هشت هزار میلیارد تومان اوراق قرضه برای طرح تحول سلامت از مجلس تزریق شود.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.