آمریکا در پی استقرار جنگنده‌های پیشرفته F-35 در خاورمیانه است

آمریکا با ادعای مبارزه با گروه تروریستی داعش در حال بررسی استقرار جنگنده‌های بسیار پیشرفت اف-35 در قطر در منطقه غرب آسیا است.

آمریکا در پی استقرار جنگنده‌های پیشرفته F-35 در خاورمیانه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی‌وی، آمریکا با ادعای مبارزه با داعش در حال بررسی استقرار و استفاده از جنگنده‌های بسیار پیشرفتۀ F-35 در خاورمیانه برای نخستین بار​ است.

نیروی هوایی آمریکا تاریخ خاصی برای آن اعلام نکرده، اما گفته است استقرار این جنگنده‌ها ممکن است در «آینده‌ای نه‌چندان دور» صورت گیرد. این اولین بار خواهد بود که چنین هواپیماهایی در منطقه غرب آسیا استقرار می‌یابند. 

هربرت جی کارلایل، از مقامات ارشد نظامی امریکا، در گفتگو با خبرنگاران در واشنگتن‌ دی‌سی گفت نیروی هوایی آمریکا در حال بحث در مورد اولین مأموریت این هواپیمای جدید است.

این فرمانده آمریکایی افزود جنگنده‌های F-35 احتمالاً در «العدید»، پایگاه هوایی آمریکا در قطر، استقرار می‌یابند و انتظار می‌رود که مأموریتی درست مانند جنگنده‌های F-22 داشته باشند. آمریکا با ادعای مبارزه با داعش از جنگنده‌های F-22 در عراق و سوریه استفاده می‌کند.

این مقام ارشد نظامی آمریکا گفت استقرار جنگنده‌های F-35 در خاورمیانه، در صورت وجود آمادگی‌های لازم، اوایل بهار آتی صورت می‌گیرد.

وی افزود تعدادی از آن‌ها برای اولین بار به اروپا و منطقۀ آسیا-اقیانوسیه فرستاده می‌شوند.

آمریکا تاکنون حدود ۱۰۰ فروند هواپیمای جنگنده و 4 هزار نیرو در پایگاه العدید قطر مستقر کرده است. ارتش آمریکا از این پایگاه در حملۀ سال 2003  به عراق و همچنین جنگ افغانستان استفاده کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار