خلاصه‌ای از نامه احمدی‌نژاد به ترامپ

احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا نامه نوشت.

خلاصه‌ای از نامه احمدی‌نژاد به ترامپبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران با ارسال نامه ای خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا، وی را به ترجیح منافع و رضایت عموم مردم و ملت ها بر منافع و رضایت اقلیتی سیری ناپذیر از سردمداران ثروت و قدرت و نیز اصلاح رفتارهای خودبرتربینانه و تحقیر کننده دولت های متوالی آمریکا از رهگذر احترام به حقوق ملت ها، فرهنگ ها و منافع آنان و گسترش برابری و برادری میان ملت ها فراخواند.    
 
بخشی از نامه احمدی نژاد خطاب به ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا را در ادامه می خوانید:

انتخاب شدن به عنوان ریاست جمهوری آمریکا یک فرصت تاریخی اولا برای منتخب و ثانیا برای انتخاب کنندگان و دیگر ملت هاست. گرچه چهار سال زمانی طولانی است ولی خیلی زود می گذرد. باید قدر فرصت را دانست و از همه لحظه های آن به درستی استفاده کرد. 

منتخبین ملت ها و حاکمان هرگز نباید خود را برتر از مردم، صاحب اختیار و مسلط بر آنان تصور کنند. حاکمان، شانی جز خدمتگزاری به مردم، تواضع و پیگیری خواسته های آنان ندارند. 

آقای رئیس جمهور! 

وضعیت داخلی آمریکا و ظلم هایی که بر مردم آن کشور می رود را نیز شما بهتر از هر کس باید بدانید. 

جناب عالی به صراحت این سیاست ها و عملکردها ، ساختار حکومتی آمریکا و دستگاه رسانه ای شکل دهنده افکار عمومی را تخطئه کرده اید.

جناب عالی به درستی ، نظام سیاسی و ساختار انتخاباتی آمریکا را فاسد و ضد مردمی توصیف کرده اید.

نظام انتخاباتی آمریکا برای دهه های متوالی ، رای مردم را به اسارت گروهی اندک گرفته است. گروهی که در ظاهر در قالب دو حزب حکومت می کنند اما در واقع نماینده یک اقلیت، یعنی سردمداران ثروت و قدرت جهانی اند. 

بر این باورم که جایگاه ریاست جمهوری در آمریکا ، دارای قدرت و ظرفیت مناسبی برای پیشگام شدن در این کار بزرگ است. امیدوارم شما اولین رئیس جمهور ایالات متحده باشید که پایه گذار تحولات بنیادین در جهت تحقق خواست حقیقی مردم می شوید. 

جناب عالی اعلام کرده اید که خزانه داری کل آمریکا طی چند سال حدود ۲۳ هزار میلیارد دلار دارایی کاغذی خلق کرده است. معنای این سخن آن است که این رقم از جیب ملت های جهان برداشته شده است. متاسفانه این سرقت بزرگ و مدرن به نام مردم آمریکا ولی در واقع به نفع عده ای خاص انجام شده است.

انتظار این است که ثروت ربوده شده ملت ها به آنها بازگردد یا لااقل این روند غیر انسانی و مخرب متوقف گردد. این یک اصلاح اساسی و ساختاری است. 

سئوال اساسی این است که چه کسی به دولت آمریکا ماموریت برقراری امنیت در جهان را داده است؟ 

دخالت در امور دیگران و لشکر کشی به دیگر مناطق و تحمیل هزاران پایگاه نظامی و امنیتی و اطلاعاتی آمریکا در نقاط مختلف جهان جز ناامنی ، جنگ ، تفرقه ، کشتار و آوارگی ملت ها چه نتیجه ای داشته است؟ 

اگر همه دولت ها بخواهند رفتاری مانند دولت آمریکا داشته باشند، کدام چشم انداز روشن از صلح و امنیت در برابر جامعه بشری قرار خواهد گرفت؟ آیا بهتر نیست با توقف جنگ افروزی و عدم دخالت نظامی در دیگر نقاط جهان ، بر ایجاد فضای تفاهم بین المللی و پایان دادن به رقابت تسلیحاتی و جنگ و کشتار مردم تاکید شود؟ 

اگر جناب عالی پیشگام در برچیدن مسابقه مرگبار تسلیحاتی و توقف حضور و دخالت نظامی در مناطق دیگر شوید، از کشتار و آوارگی میلیونها انسان در سال جلوگیری خواهد شد.

پیشرفت ها و موجودیت امروزی آمریکا محصول مهاجرت ملل مختلف به آن دیار است . حضور و تلاش سازنده نخبگان و دانشمندان از کشورهای گوناگون از جمله جمعیت میلیونی هموطنان ایرانی اینجانب نقش مهمی در پیشرفت آمریکا داشته است. باید روح سیاست حاکم بر آمریکا متوجه احترام به تنوع ملل و نژادها باشد.

 و اما آخرین توصیه ها 

 داشتن کشوری پیشرفته ، قوی و غنی و موثر در روابط بین الملل ، آرزوی هر ملتی است اما این به معنای برپایی امپراتوری و دخالت در امور دیگران یا فخر فروشی و تسلط بر دیگر ملت ها نیست.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
علی
۰۹:۵۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
بصیرت محوری است که همه باید گرد آن بگردیم یاعلی
آخرین اخبار