ملیت خبر داد:

روحانی و اردوغان در اسلام‌آباد دیدار می‌کنند

رؤسای جمهور ایران و ترکیه در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، درباره تنش‌ها در روابط دو کشور، مبارزه با تروریسم و مسئله سوریه گفتگو می‌کند.

روحانی و اردوغان در اسلام‌آباد دیدار می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه ملیت چاپ ترکیه نوشت: رؤسای جمهور ایران و ترکیه در اسلام‌آباد پاکستان دیدار می کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، که از امروز در اسلام آباد آغاز می‌شود، با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار خواهد کرد. 

وزیران امور خارجه کشورهای عضو امروز در سیزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی سخنرانی خواهند کرد. اجلاس سران فردا برگزار خواهد شد.

ایران، ترکیه، پاکستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان،‌ ترکمنستان، قرقیزستان و قزاقستان اعضای این سازمان هستند. 

اردوغان امروز برای شرکت در این اجلاس رهسپار اسلام‌آباد خواهد شد. 

وی در این اجلاس سخنرانی و خواستار لغو روادید برای توسعه بیشتر همکاری های منطقه ای،‌ تجهیز مبادی گمرکی به فناوری‌های پیشرفته و اتخاذ تدابیری برای ‌تسهیل تجارت خواهد شد. 

رئیس جمهور ترکیه در حاشیه این اجلاس با سران دیگر کشورها از جمله حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، دیدار و درباره مبارزه با گروه تروریستی داعش، آینده سوریه و ایجاد منطقه امن در این کشور با وی تبادل نظر خواهد کرد. 

ملیت نوشت در این دیدار، بروز تنش در روابط دو کشور در ماه های اخیر نیز بررسی خواهد شد. رئیس جمهور ترکیه در این دیدار بر تعیین نقشه راه مشترک برای تامین امنیت در منطقه تاکید خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عابدیان زیدی
۱۱:۵۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
آقای روحانی واردوغان آدم های خوبی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
ادوغان حامی داعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
روحانی باید باهاش بدون خنده روبرو بشه! این مرتیکه ( خردوغان) یک قاتل فاشیست و سلفی بی پدر و مادره .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
چطوره بگیم با گریه وارد بشه یا اصن نگاشم نکنه یا اصن از کنارش رد بشه چطوره
آخرین اخبار