مشهد؛

برگزاری المپیاد آماده شهرستانی با مشارکت ۲۷ مدرسه در قوچان

مرحله شهرستانی المپیاد آماده در شهرستان قوچان با حضور ۲۷ مدرسه اجرامی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید فکوری رییس جمعیت هلال احمر قوچان در حاشیه بازدید دانش آموزان مدرسه ۱۲ فروردین شهرستان قوچان از پایگاه امداد ونجات گفت:: هدف از برگزاری این طرح ملی افزایش سطح ایمنی، کاهش خطر پذیری و پیامد‌های ناشی از وقوع حوادث در مدارس از طریق آموزش دانش آموزان آماده در مواجهه با حوادث و ترویج خود ایمنی و دیگر ایمنی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه نجات یک فرد نجات جامعه است و همچنین خاطر نشان کرد: یک فرد آموزش دیده در حوادث می‌تواند جان خود را نجات دهد و منجی سایر انسان‌ها نیز باشد.

رییس جمعیت هلال احمر قوچان افزود: دانش آموزان آموزش دیده که در طرح ملی دادرس مهارت‌های امدادی شامل: آتل بندی، احیای قلبی - ریوی، ارزیابی علائم حیاتی، حمل مصدوم گروهی و انفرادی، تخلیه اضطراری و پناهگیری را فرا گرفته اند به رقابت می‌پردازند که در هر بخش خواهران و برادران تیم‌های اول تا سوم انتخاب و تیم منتخب به مرحله استانی اعزام خواهند شد.

فکوری زمان اجرای این المپیاد کارشناسان آموزش و پرورش شهرستان و همچنین ناظران استانی از نحوه اجرای این طرح ملی و آلمپیاد بازدید می‌کنند و مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

انتهای پیام//ح. خ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.