وزرای دروغگوی دولت ترامپ را بشناسیم

سی‌ان‌ان در مطلبی به بررسی اظهارات غیرواقعی برخی از وزرای دولت دونالد ترامپ پرداخت.

وزرای دروغگوی دولت ترامپ را بشناسیم
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی‌ان‌ان، "جف سشنز" – دادستان کل آمریکا – تنها عضوی از کابینه دونالد ترامپ – رئیس جمهور این کشور – نیست که در کنگره آمریکا سوگند دروغ یاد کرده است.

بر اساس گزارش "پروپابلیکا" 4 عضو دیگر کابینه ترامپ نیز در کنگره آمریکا اظهاراتی را بیان کردند که بعدها، عدم صحت آن‌ها ثابت شد.

در ادامه این مطلب، به این افراد و اظهارات آن‌ها اشاره می‌شود:

1. جف سشنز (دادستان کل آمریکا): وی در جلسه تایید صلاحیت خود در پاسخ به این پرسش که آیا در زمان تبلیغات انتخاباتی برای دونالد ترامپ با دولت آمریکا ارتباطی داشته است یا خیر، با بیان این‌که از این مسئله اطلاعی ندارد گفت: "من یک یا دو بار به عنوان نماینده در ستاد انتخاباتی ترامپ بوده ام و با روس‌ها ارتباطی نداشته ام."

با این‌حال، سی‌ان‌ان گزارش داد سشنز دو بار با سفیر روسیه – به عنوان سناتور و نماینده ترامپ -- دیدار کرده است. این دیدارها با سفیر روسیه در ماه ژوئیه و در حاشیه گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان و همچنین در ماه سپتامبر به عنوان یکی از اعضای کمیته نیروهای مسلح آمریکا صورت گرفته اند.

2. بتسی دواس (وزیر آموزش آمریکا): وی در جلسه تایید صلاحیت خود گفت در بنیاد خانوادگی‌اش که میلیون‌ها دلار به شرکت‌های گوناگون کمک مالی کرده بود، دخالتی نداشته است. با این‌حال، وی به مدت 17 سال متوالی به عنوان معاون رئیس این بنیاد شناخته شده است. دواس گفت عنوان شدن نام وی به عنوان یکی از مسئولان این بنیاد خانوادگی "خطایی نوشتاری" بوده است.

3. اسکات پروت (سرپرست آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا): وی در شهادت خود در کنگره آمریکا گفت زمانی که به عنوان دادستان کل اوکلاهما فعالیت می‌کرده است، هرگز برای امور کاری از آدرس ایمیل شخصی استفاده نکرده است. این درحالی است که یکی از سخنگویان دفتر دادستان کل اوکلاهما اعلام کرده است پروت از ایمیل شخصی خود استفاده می‌کرده است.

4. استیون منوچین (وزیر خزانه‌داری آمریکا): وی در یک شهادت کتبی استفاده از امضای خودکار در گواهی‌های تخلیه منازل به وسیله بانک سابقش را رد کرد. وی نوشت: "بانک وان‌وست از امضای خودکار اسناد استفاده نمی‌کرد." با این‌حال، مشخص شد سخنان وی غیرواقعی بوده است و این بانک از امضای خودکار اسناد استفاده می‌کرده است. بانک وان‌وست یکی از موسسات مالی آمریکایی بود که به همین دلیل، محکوم به پرداخت میلیون‌ها دلار خسارت به مشتریانش شده است.

5. تام پرایس (وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا): وی در جلسه تایید صلاحیتش به سناتورهای آمریکایی گفت تخفیفی که در خرید سهام به وی تعلق گرفته است، "برای تمام افرادی که در آن زمان در بازار سهام فعال بوده اند، در دسترس بوده است." اما وال استریت ژورنال گزارش داد تنها 20 نفر در آن زمان به این تخفیف دسترسی داشته اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۳:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
کدومشون راستگو هستن؟
آخرین اخبار