عبدالهی:

۱۱ نقطه شهر تهران آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است/ برپایی جشنواره های فرهنگی _ ورزشی در پایتخت

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: در ۱۱ نقطه ورودی شهر تهران ایستگاه های استقبال از مسافران نوروزی و راهنمایی آن‌ها برپا می‌شود.

۱۱ نقطه شهر تهران آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است/ برپایی جشنواره های فرهنگی _ ورزشی در پایتختبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی عبدالهی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری اعلام برنامه‌های نوروزی این معاونت که امروز (یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به امکان افزایش اسکان مسافران در نوروز ۹۶ نسبت به سال گذشته اظهار داشت: امسال به منظور رفاه حال بیشتر مسافران نوروزی چادرها و مکان هایی به صورت رایگان تعبیه شده و در حال آماده باش هستیم تا در صورت لزوم آن‌ها را افزایش دهیم.

وی در خصوص تورهای تهران گردی و جهانگردی در ایام نوروز ادامه داد: تورهای مختلف طبیعت گردی، موزه گردی، بازدید از بوستان ها و مناطق مختلف در سطح پایتخت انجام می شود.

عبداللهی تصریح کرد: تشکیل ستادی در معاونت اجتماعی به منظور تدوین برنامه ها، اطلاع رسانی و نظارت بر عملکردها انجام می‌شود. همچنین ستاد گردشگری شهرداری تهران قرار است در 11 نقطه ورودی پایتخت از جمله جاده تهران – قم، کرج – تهران و مشهد- تهران، فرودگاه ها و پایانه ها سازه هایی را به منظور اطلاع رسانی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و تورهای گردشگری برپا کند تا ضمن استقبال از مسافران نوروزی، بسته‌هایی شامل نقشه نقاط گردشگری، مسیرها، تورهای گردشگری و کارت استفاده از حمل ونقل رایگان توزیع شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: با استفاده از کارت حمل و نقل علاوه بر استفاده از حمل و نقل عمومی به صورت رایگان، طی قرارداری که با مسئولان به امضا رسیده، امکان بازدید رایگان یا نیم بها از 250 نقطه گردشگری شهر تهران فراهم شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 100 هزار بسته گردشگری به منظور توزیع در ایستگاه های گردشگری تدارک دیده شده است، اضافه کرد: اقدامات ما در حوزه گردشگری به صورت رسمی از 27 اسفند آغاز می‌شود و تا 13 فروردین ماه سال 96 ادامه دارد و شهروندان می توانند از طریق سامانه 137 و یا مراجعه به سایت visit.tehran.ir تقاضای خود را برای استفاده از خدمات گردشگری اعلام کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اضافه کرد: 100 نقطه برای استقرار ایستگاه اطلاع رسانی در خصوص تورهای گردشگری برای مسافران نوروزی تدارک دیده شده است و شهروندان می توانند با استفاده از اطلاعات متصدیان این ایستگاه ها از آخرین آمار و اطلاعات با خبر شوند.

وی با اشاره به موضوع اسکان رایگان مهمانان تهران افزود: در 10 نقطه از شهر تهران، مکان های وابسته به شهرداری تهران از جمله سالن‌های سرپوشیده، سالن های الزهرا و بوستان هایی که قابلیت اسکان را دارند آماده شده است. همچنین این امکان فراهم شده تا شهروندانی که به 11 ایستگاه اطلاع رسانی ما رجوع می کنند، به محل اسکان مورد نظر خود راهنمایی شوند.

عبداللهی با بیان اینکه محل های اسکان مسافران نوروزی ظرفیت 100 خانوار را دارا هستند، تصریح کرد: باغ پرندگان، بوستان آب و آتش، باغ فردوس، موزه نیاوران، امام زاده قاسم(ع)، برج آزادی، شهرک سینمایی غزالی، موزه عبرت، موزه قصر، باغ گیاه شناسی، دریاچه شهدای خلیج فارس، برج میلاد، مجموعه سورتمه تهران و موزه استاد انتظامی از جمله مناطق گردشگری تهران به شمار می رود که پذیرای تورهای یک روزه و نیم روزه شهروندان است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بیان داشت: علاوه بر این تورهای پیاده روی تاریخی شامل بازدید از اماکنی مانند میدان پانزده خرداد، ساختمان دادگستری، مسجد ارگ، سردر باغ ملی همچنین برپایی تورهای دوچرخه سواری و برنامه های ویژه برای 63 محله محروم و خانواده نیازمند انجام می شود.

وی اضافه کرد: قرار است در نوروز سال 96  اتوبوس هایی در محلات محروم مستقر شود و با شناسایی و ثبت نام محرومان امکان جابه جایی و بازدید این افراد از اماکن گردشگری شهر تهران را فراهم آورد.

عبداللهی در خصوص برگزاری جشنواره های تفریحی ایام نوروز در پایتخت، خاطر نشان کرد: در نوروز سال 96 جشنواره تفریحی تهران زیبا از 5 تا 12 فروردین در 22 بوستان شاخص تهران برگزار می شود. همچنین برپایی جشنواره تفریحی روز طبیعت در هزار بوستان تهران برگزار خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه جشنواره تفریحی و ورزشی تندرسی در اغلب بوستان ها برگزار می شود، تأکید کرد: جشنواره تفریحی پرواز بادبادک ها در دریاچه خلیج فارس، بوستان ولایت و برج میلاد از دیگر اقدامات این معاونت در ایام نوروز است. همچنین به تازگی شهرداری تهران فعالیت خود را در راستای توسعه درختکاری در قالب طرح "ی عالمه درخت" در دستور کار قرار داده است.

وی اضافه کرد:اجرای طرح هبه که مربوط به جمع آوری اجناس و وسایل مازاد خانواده ها و اهدای آن به افراد محروم است که مورد توجه قرار داده شده است.

عبداللهی با اشاره به اجرای طرح عطر یاس که ویژه میلاد حضرت زهرا (س) است، اظهار کرد: در این زمینه برنامه های متنوعی در قالب جشن در مجموعه عباس آباد، بوستان ولایت، دریاچه شهدای خلیج فارس، برج میلاد و باغ موزه زندان قصر برگزار می شود که این برنامه ها از روز 29 اسفند تا 5 فروردین تعطیل و بعد از این تاریخ، تا 12 فروردین ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان ضرورت تکریم 12هزار مادرشهید ساکن در تهران، عنوان کرد: ویژه برنامه مادران آسمانی با همکاری گروه هایی خارج از شهرداری به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) در تمامی مناطق 22 گانه شهر تهران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:به مناسبت ایام نوروز قرار است تا جشنواره اقوام در یکی از بوستان های بزرگ شهر تهران برگزار و به مدت چندماه میزبان شهروندان باشد.

عبداللهی در خصوص مدیریت شهری در راستای جمع آوری متکدیان،بی خانمان ها و کارتن خواب ها در ایام نوروز اضافه کرد: در سنوات گذشته برخی از کمپ ها و مراکز نگهداری معتادان در ایام نوروز تعطیل می شدند اما امسال با همکاری فرمانداری و استانداری شهر تهران مقرر شد  تا هیچ کمپ،مددسرا و سامان سرایی در ایام نوروز تعطیل نشود. همچنین سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به طور صد در صد آمادگی نگهداری و رسیدگی به نیازمندان و نگهداری کارتن خواب ها را در ایام نوروز دارد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در خصوص ورود اتوبوس های گردشگری به تهران و مشکلات مربوط به پلاک کردن آن ها، یادآور شد: برای ورود و استفاده از این اتوبوس ها از بخش خصوصی و سرمایه گذار کمک گرفته شده و هم اکنون یکی از اتوبوس ها ترخیص و وارد تهران شده است که امیدواریم موضوع پلاک کردن آن ها هر چه زودتر حل شود و در آینده ای نزدیک از این اتوبوس ها استفاده کنیم.

وی اذعان کرد: شایعاتی در خصوص بلیط 120 هزار تومانی این اتوبوس ها مطرح شده که صحت ندارد و البته قیمت گذاری در این خصوص در حوزه مدیریتی و فعالیتی ما نیست.

عبداللهی در پایان گفت: در برگزاری برنامه های تهران گردی در نوروز سال 96 به غیر از تورهای پیاده روی و دوچرخه سواری امسال، تور برج با اتوبوس های کروک بدون سقف به صورت پایدار برگزار می شود. همچنین دو تور شمیران گردی با اتوبوس های کروک در دو محور شرق شمیران، محدوه نیاوران و غرب شمیران محدوده تجریش عید امسال رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار